Sökning: "Gender-related marketing"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Gender-related marketing.

  1. 1. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  2. 2. Gender performance in livestream shopping - An empirical study of the most popular male host for beauty product in China

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Zhaoze Wang; Xiaorui Hu; [2021]
    Nyckelord :marketing; consumer; livestream shopping; gender performance;

    Sammanfattning : This thesis explores how a successful male beauty host and his viewers perform gender roles in the Chinese livestream shopping. Although a vast scope of research has approached different gender-related topics in marketing and consumer research, livestream shopping has remained unexplored. LÄS MER

  3. 3. The best you can get? : En kvantitativ innehållsanalys som belyser skillnader i Gillettes marknadsföring som riktar sig till kvinnor och män ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Anna Envall; Jessica Arvidsson; Elina Wallmenius; Nora Kristoffersson; [2020]
    Nyckelord :Gender theory; feminist theory; Gillette; marketing; Genusteori; feministisk teori; Gillette; marknadsföring;

    Sammanfattning : The research question is as follows: Have Gillette chosen to market their products from a gender perspective and if so, what are those differences?   The purpose of the study is to compare the ways in which Gillette portrays the individual in their respective gender presentation. The theories used in this analysis come under the heading of  'gender theory' alongside 'feminist theory'. LÄS MER