Sökning: "bilförsäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet bilförsäljning.

  1. 1. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  2. 2. Försäljningsprediktion : en jämförelse mellan regressionsmodeller

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anton Fridh; Erik Sandbecker; [2021]
    Nyckelord :Time series; XGBoost; MLP; MLR; Evaluation Metrics; Crisp-DM; “Predict Future Sales”; Machine Learning; Regression; Sales Prediction; Tidsserie; XGBoost; MLP; MLR; Mätvärden; Crisp-DM; “Predict Future Sales”; Maskininlärning; Regression; Prediktion av försäljning.;

    Sammanfattning : Idag finns mängder av företag i olika branscher, stora som små, som vill förutsäga sin försäljning. Det kan bland annat bero på att de vill veta hur stort antal produkter de skall köpa in eller tillverka, och även vilka produkter som bör investeras i över andra. LÄS MER

  3. 3. Inre motivation – Nyckeln till framgång?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnéa Lindblad Karlsson; Daniel Huldt Oldmark; Therese Åkerström; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Agentteori; Inre motivation; Yttre motivation; Bilförsäljning Motivation; Agency Theory; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Car dealership; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to examine the impact of intrinsic motivation factors on employee motivation levels, in an industry associated with monetary reward systems. Methodology: A qualitative case study was conducted through semi-structured interviews with eight respondents. LÄS MER

  4. 4. Automobilpalatset

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Matilda Månsdotter; [2014]
    Nyckelord :car park; pargeringsgarage; jönköping; ombyggnad; studentboende; saluhall; konsthall;

    Sammanfattning : Automobilpalatset i Jönköping, ritat av byggnadsingenjör Birger Lindström, uppfördes under åren 1929-1930 och var ett av de första parkeringshusen i Sverige. Förutom parkering fanns det utställningshallar och bilförsäljning, service och bensinstation-långt före bilismen var en del av folks vardag. LÄS MER

  5. 5. Tillväxt med Corporate Social Responsibility : En studie om huruvida CSR påverkar Volkswagen Groups strategi till att bli den största bilförsäljarkoncernen.

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Klas Jonsson Wildner; Rawan Ramadan; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The report assesses the typical questions regarding Corporate Social Responsibility within the automotive industry. An attempt as to whether Corporate Social Responsibility has an impact on growth companies is demonstrated. Volkswagen Group is within the required analytical criteria, which are to be studied. LÄS MER