Sökning: "Gerilla marketing"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Gerilla marketing.
1. Djungeltelegrafen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : jkfdösahjfisoöhgjaöhgjeöo .... LÄS MER
2. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER
3. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER
4. Mixed Martial Arts, ett slag för svensk idrott : En kvanitativ studie om en banbrytande produkt och dess förutsättningar för att lyckas i Sverige
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : SAMMANFATTNINGEN Uppsatsens titel: Mixed Martial Arts, ett slag för svensk idrott.Nivå: Kandidatexamen i ekonomi på Handelshögskolan, Umeå universitetFörfattare: David Ek och Linus HultkrantzHandledare: Håkan BoterNyckelord: (UFC), Marknadsmixen, Segmentering, Integrated Marketing Concept (IMC), SWOT, Event Marknadsföring, Virus Marknadsföring och Gerilla Marknadsföring Mixed Martial Arts (MMA), Kampsport, Ultimate Figthing ChampionshipSyfte: (MMA) i Sverige och vilka marknadsföringskanaler som ger den största genomslagskraften samt att se vilket påverkan UFC har haft på de svenska åskådarna av MMA. LÄS MER
5. Word of mouth- Ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I detta arbete studeras hur word of mouth fungerar i praktiken. Word of mouth är passerande, verbal och informell information. I huvudsak handlar det om rekommendationer men även generell information från en person till en annan. LÄS MER