Sökning: "Gillette Venus"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Gillette Venus.
1. Mer än bara en rakhyvel : En multimodal kritisk diskursanalys av Estrids och Gillette Venus externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Organisationer förväntas idag engagera sig i sociala frågor och har utvecklats till den grad att engagemanget används för att marknadsföra och sälja produkter. Detta har varit en av huvudpunkterna i flera studier, men det övergripande fokuset har varit på marknadsföring och image. LÄS MER
2. Real or Fake? The Thin Line Between Consumers’ Perceived Brand Authenticity and Scepticism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The aim of this study is to gain a nuanced understanding of consumers’ perceived authenticity of incumbent and challenger brands in the cosmetics industry. To examine the phenomenon, four brands from two different sectors within the cosmetics industry are investigated. LÄS MER
3. It Shaves You Closer, So That You Can Get Closer To The Beauty Standard : En multimodal kritisk diskursanalys av Gillette Venus reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Följande studie syftar till att kvalitativt undersöka reklamfilmer av varumärket Gillette Venus, genom en multimodal kritisk diskursanalys. Det valda materialet analyseras på två nivåer: denotation och konnotation. LÄS MER
4. “Alla människor är håriga, men ta bort håret så fort du kan” : En kvalitativ studie av Gillette och Gillette Venus reklam på Instagram.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The ways in which advertisements can affect social and brand-related aspects is an area of interest for both companies and society at large. The aim of this study is to examine and identify differences in the production and interpretation of advertisements on Instagram, targeted towards men versus women. LÄS MER
5. Did I shave for this? : En kvalitativ studie om Gillette och Gillette Venus anpassning till aktuella samhällsdiskurser.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering ochs syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Gillette och Gillette Venuskommunikativt anpassar sig efter aktuell samhällsdiskurs i deras reklamfilmer, samt hur de inkluderar intersektionella identiteter. Denna studie bidrar med empiriskt material till forskningsområdena inklunderande kommunikation, varumärkesaktivism och woke washing. LÄS MER