Sökning: "Grassroots football"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Grassroots football.

  1. 1. “Mänskliga rättigheter? De var inte ens i startelvan…” : En undersökning av hur sportswashing kan bemötas via ett betonande av mänskliga rättigheter.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Christian Everskog; [2023]
    Nyckelord :sportswashing; human rights; soft power; sportswashing; mänskliga rättigheter; soft power;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor thesis is to explore the use of human rights as a method to counteract the use of sportswashing. Statements made by the Danish and Norwegian Football Associations in connection to the World Cup in Qatar 2022 are analysed. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap i idrott ur ett hälsofrämjande perspektiv : En kvalitativ intervjustudie om fotbollstränares syn på deras ledarskapsegenskaper

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Paul Pop Gorea; [2021]
    Nyckelord :Grassroots football; Health promotion; Leadership; Learning environment; Soccer coach; Breddfotboll; fotbollstränare; hälsofrämjande arbete; ledarskap; lärandemiljö;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Barn och ungdomar har rätt till en trygg och hälsosam idrottsmiljö. Idrottsvärlden påverkas av olika faktorer, som till exempel ledarskap, vilket kan ha stort inflytande på barns hälsa och välmående. LÄS MER

  3. 3. Sponsorship of grassroots- and youth football teams : A qualitative study from the sponsors’ perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :David Arvidsson; Christoffer Hansen Charles; [2016]
    Nyckelord :Sponsorship; Sport sponsorship; Local sponsorship; Corporate Social Responsibility CSR ; Football; Grassroots; Effectiveness measurement;

    Sammanfattning : Abstract Title: Sponsorship of grassroots- and youth football teams: A qualitative study from the sponsors’ perspective. Authors: David Arvidsson and Christoffer Rex Hansen Charles. Supervisor: Hèléne Laurell. Level: Bachelor thesis in marketing (15 Swedish credits), Spring 2016. LÄS MER