Sökning: "Gruppsammansättningar"

Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade ordet Gruppsammansättningar.

  1. 21. Hur surfplattan används i fritidshemmet : en observationsstudie om surfplattans användning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Oscar Jacobsson; Rickard Santesson; [2016]
    Nyckelord :Surfplatta; IPad; Fritidshem; Fritidsklubb; IKT; Applikation; Socialt samspel;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur barnen använder surfplattan i det sociala samspelet, på fritidshemmen. Syftet med studien har varit att observera hur barnen använder surfplattorna i det sociala samspelet, samt hur pedagogerna ser på användandet av surfplattan. LÄS MER

  2. 22. Arbetsstrategier och organisation inom konceptutveckling

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Marcus Arvidsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens konkurrenskraftiga marknad gäller det att inte bara kunna utveckla en ny, unik produkt som i sig erbjuder ett värde utöver det vanliga, utan även att vara snabb i produktutvecklingsprocessen för att vara först ut på marknaden och hinna ta en del av kakan innan någon annan hinner först. Därför ligger det i ett produktutvecklande företags intresse att samtliga steg i denna produktutvecklingsprocess sker så snabbt och effektivt som möjligt utan att tappa kvalité. LÄS MER

  3. 23. Upplevelser av inkludering -med fokus på förskolebarn i behov av särskilt stöd och deras inkludering ur föräldrars och pedagogers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Paulina Billsten; [2015]
    Nyckelord :delaktighet; förskolepersonal; föräldrar; inkludering; särskilt stöd; upplevelser;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa hur föräldrar och pedagoger upplever att förskolebarn i behov av särskilt stöd inkluderas i förskolan. Frågeställningarna utgår ifrån hur föräldrar och pedagoger upplever att barn i behov av särskilt stöd inkluderas i förskolans verksamhet; förhållningssätt till och bemötande av barn i behov av särskilt stöd i förskolan samt pedagogernas arbetssätt med att inkludera barn i behov av särskilt stöd. LÄS MER

  4. 24. Elevers problemlösningssamtal i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Matilda Samuelsson; [2015]
    Nyckelord :Grundskolan; gruppsammansättning; kommunikation; lärande; matematik; problemlösning;

    Sammanfattning : Resultatet från 2011 års nationella prov visar att problemlösning utgör det näst svåraste delområdet beträffande elever i årskurs 3. Flertalet forskare belyser att elever utvecklar nya kunskaper via kommunikation och samspel med andra klasskamrater. LÄS MER

  5. 25. Problemlösning : Hur påverkar skilda gruppsammansättningar elevers kommunikation och prestation?

    L3-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Utbildningsvetenskap

    Författare :Matilda Samuelsson; [2014]
    Nyckelord :Grundskolan; gruppsammansättning; kommunikation; matematik; prestation; problemlösning.;

    Sammanfattning : Resultatet från 2011 års nationella prov visar att problemlösning är det näst svåraste delområdet för elever i årskurs 3. Flertalet forskare samt författare lyfter fram att elever tillägnar sig nya kunskaper genom kommunikationen och samspelet med andra klasskamrater. LÄS MER