Sökning: "Gruppsammansättningar"
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade ordet Gruppsammansättningar.
21. Hur surfplattan används i fritidshemmet : en observationsstudie om surfplattans användning
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Denna studie har undersökt hur barnen använder surfplattan i det sociala samspelet, på fritidshemmen. Syftet med studien har varit att observera hur barnen använder surfplattorna i det sociala samspelet, samt hur pedagogerna ser på användandet av surfplattan. LÄS MER
22. Arbetsstrategier och organisation inom konceptutveckling
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : I dagens konkurrenskraftiga marknad gäller det att inte bara kunna utveckla en ny, unik produkt som i sig erbjuder ett värde utöver det vanliga, utan även att vara snabb i produktutvecklingsprocessen för att vara först ut på marknaden och hinna ta en del av kakan innan någon annan hinner först. Därför ligger det i ett produktutvecklande företags intresse att samtliga steg i denna produktutvecklingsprocess sker så snabbt och effektivt som möjligt utan att tappa kvalité. LÄS MER
23. Upplevelser av inkludering -med fokus på förskolebarn i behov av särskilt stöd och deras inkludering ur föräldrars och pedagogers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa hur föräldrar och pedagoger upplever att förskolebarn i behov av särskilt stöd inkluderas i förskolan. Frågeställningarna utgår ifrån hur föräldrar och pedagoger upplever att barn i behov av särskilt stöd inkluderas i förskolans verksamhet; förhållningssätt till och bemötande av barn i behov av särskilt stöd i förskolan samt pedagogernas arbetssätt med att inkludera barn i behov av särskilt stöd. LÄS MER
24. Elevers problemlösningssamtal i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Resultatet från 2011 års nationella prov visar att problemlösning utgör det näst svåraste delområdet beträffande elever i årskurs 3. Flertalet forskare belyser att elever utvecklar nya kunskaper via kommunikation och samspel med andra klasskamrater. LÄS MER
25. Problemlösning : Hur påverkar skilda gruppsammansättningar elevers kommunikation och prestation?
L3-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; UtbildningsvetenskapSammanfattning : Resultatet från 2011 års nationella prov visar att problemlösning är det näst svåraste delområdet för elever i årskurs 3. Flertalet forskare samt författare lyfter fram att elever tillägnar sig nya kunskaper genom kommunikationen och samspelet med andra klasskamrater. LÄS MER