Sökning: "H M International"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden H M International.

  1. 1. Agenda 2030:s påverkan på hållbarhetsredovisning : En innehållsanalys av svenska modeföretags hållbarhetsredovisningar

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Öst; Annie Dalgren; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Agenda 2030; sustainability reporting; fashion industry; Swedish fashion industry.; Hållbarhet; Agenda 2030; hållbarhetsredovisning; modeindustrin; svenska modeindustrin.;

    Sammanfattning : Begreppet hållbarhet har på senare tid fått en allt större spridning i samhället, något som även avspeglas inom företagsvärlden där redovisning av hållbarhetsarbete blivit allt viktigare för att möta växande lagkrav och samhällsförväntningar. Efter införandet år 2015 blev FN:s globala mål för hållbar utveckling, Agenda 2030, snabbt en vanligt förekommande aspekt inom hållbarhetsredovisningar. LÄS MER

  2. 2. Global Supply Chains at a Crossroads - A multiple case study investigating the process of Volvo Cars’ & H&M Group’s reconfiguration of their global supply chains

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Axel Garå; Jacob Elander; [2022-07-05]
    Nyckelord :Global Supply Chains; Volvo Cars; H M Group; Risk Management; Reconfiguration; Zone of Balanced Resilience; Capabilities; Global Value Chains; Disruptions; Covid-19; International Business; Resilience;

    Sammanfattning : Globalization and falling barriers to international trade have incentivized firms to relocate activities to foreign markets in pursuit of greater returns. MNCs today often have global supply chains with high degrees of interdependence where a disruption at one end of the supply chain often affects the whole network. LÄS MER

  3. 3. Standardisering eller lokalisering? : En jämförande studie av två modeföretag i olika prisklassers anpassning i Kina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Odell; [2022]
    Nyckelord :Standardization; localization; China; international marketing; price brackets; expensive; cheap;

    Sammanfattning : Cultural differences lead companies to either standardize or localize their marketing when internationalizing into other countries. The purpose of the study is to gain a deeper and broader understanding of how western brands market themselves in China. LÄS MER

  4. 4. UNATTENDED DISTORTION - A study on how EU higher education objectives can appear distorted by level-, actor- and issue-dimensions of governance in Business and Economics bachelor’s programs at Swedish University Colleges

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Carl-Fredrik Miles; [2021-08-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The EU agenda for the whole education area is denounced vital for the economic and social growth of the Union. As such it infers involvement of other policy areas such as research and innovation, foreign policy, or migration for example. LÄS MER

  5. 5. Embellishment or declaration? A single case study on constructing a responsible image towards stakeholders through sustainability reporting

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Qiyue Wang; Qi Qi; [2021]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Rhetorical strategies; Organizational façades; Fast-fashion industry; Stakeholder engagement;

    Sammanfattning : The thesis exams how an international company conveys its business operations through sustainability reporting. Drawing on Brennan & Merkl-Davies (2014)'s rhetorical strategies in social and environmental reporting as well as Cho et al. LÄS MER