Sökning: "High-Tech Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden High-Tech Marketing.

  1. 1. Utilization of digital technologies in internationalization processes. A case study of high-tech SMEs in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Funck; Marcus Schöneman; [2024-02-13]
    Nyckelord :Digitalization; Internationalization; SME;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of digitalization in the internationalization process of Swedish Small and Medium-sized Enterprises (SMEs). In today's global economy, digitalization has become increasingly important for firms to remain competitive. LÄS MER

  2. 2. High-Tech is for Everyone: A Case Study of Commercialization to the Restaurant Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Benjamin Johansson; [2022]
    Nyckelord :Commercialization Technology adoption Restaurant industry Lean startup Lean commercialization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Commercialization has been recognized as one of the most difficult phases of the innovation process. Failure rates are high, even for products with the potential to address real needs and deliver real customer value. This master's thesis explores commercialization in an even more challenging business context than the typical case. LÄS MER

  3. 3. Key components of building customer trust in the space industry : An investigation of the future of satellite applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutet för rymdfysik, Uppsalaavdelningen

    Författare :Josefine Nittler; Mattias Ahlsén; [2021]
    Nyckelord :School of Entrepreneurship; space; space industry; satellite; application; artificial intelligence; AI; trust; B2B; industrial marketing; explorative case study; SpaceCloud; Unibap; Entreprenörskolan; rymd; rymdindustri; satellit; applikation; artificiell intelligens; AI; förtroende; B2B; industriell marknadsföring; explorativ fallstudie; SpaceCloud; Unibap;

    Sammanfattning : This study is an empirical case study of the Swedish space- and automation company Unibap AB about how to build trust in the space industry. The space industry is distinctive in the way that space missions are at high stakes because of the high costs and the fact that the technology can not be modified after launch. LÄS MER

  4. 4. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER

  5. 5. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elise Flognman; Emilia Grönlund; Maja Ticehurst Falk; [2021]
    Nyckelord :market analysis; SWOT analysis; market segmentation; targeting; positioning; STP analysis; artificial intelligence; logistics; selling high-te;

    Sammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER