Sökning: "tidig marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden tidig marknad.

  1. 1. Development of an International Expansion Framework for Transportas a Service Start-ups : Empirical Review in the German Transport Market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gregor Lamprecht; Timo Huber; [2022]
    Nyckelord :Transport as a Service; Internationalisation; Market Entry; International Expansion; Expansion Framework; Transport Industry; Road Freight Industry; Growth Strategy; Servitization; Transport as a Service; Internationalisering; Marknadsinträde; Internationell expansion; Expansionsram; Transportbranschen; Vägfraktbranschen; Tillväxtstrategi; Servitization;

    Sammanfattning : With the transport sector being one of the major contributors to global CO2 emissions and a projected growth of emissions by another 16 percent until 2050, the need for new innovative and sustainable solutions for the transport industry arises. These endeavours are what emerging start-up enterprises want to deliver with their novel Transport as a Service business model. LÄS MER

  2. 2. Constructional- and material technical optimization of concrete - possible environmental benefits

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Konstruktionsteknik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Hannes Tornerefelt; Richard Wong; [2021]
    Nyckelord :concrete; CO2-emissions; cement; environment; material; construction; betong; koldioxidutsläpp; miljö; konstruktion; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The greenhouse effect and the emission of greenhouse gases, namely carbon dioxide, is a global issue which today permeates alot of the societal consciousness and therefore also alot of the conducted research. The construction industry is not different in this regard. LÄS MER

  3. 3. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER

  4. 4. Systematising early evaluation of potential acquisition targets of PE investments : A research model for decision making influenced by information asymmetry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erik Halvord; Maja Wassén Fagerberg; [2019]
    Nyckelord :Deal sourcing; M A; private equity; multi criteria decision making; fuzzy set theory; information asymmetry; Leadsgenerering; M A; riskkapital; multi criteria decision making; fuzzy set-teori; informationsasymmetri;

    Sammanfattning : Acquisitions are a major part of the growth and evolution of companies within varying markets. They are conducted under various circumstances with differing aims and rationales, and for different purposes. This thesis focuses on acquisitions carried out by serial investors acting in a private equity market. LÄS MER

  5. 5. Project evaluation in the energy sector: The case of wind farm development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Johanna Rahm Juhlin; Sandra Åkerström; [2019]
    Nyckelord :Project evaluation; wind energy projects; MCDM analysis; wind energy project economics; wind farm development; Projektutvärdering; vindkraftsprojekt; MCDM analys; utveckling av vindkraftsprojekt; vindkraftsekonomi;

    Sammanfattning : Wind is a fast growing energy resource and the demand for clean energy is increasing with growing interests from media, governmental institutions and the public (EWEA, 2004). The increased interest towards the wind energy market has led to a more competitive environment where it is crucial for a project developer to select projects most likely to succeed, in terms of profitability, among alternatives on the market. LÄS MER