Sökning: "Implicit attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Implicit attitude.

  1. 1. Vad är nattvardsgången för oss? : En studie om hur gudstjänstdeltagare i Stockholm upplever och tolkar nattvardsgången i Svenska kyrkan

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Molly Pousette; [2023]
    Nyckelord :Svenska kyrkan; Nattvardsgång; Upplevelse; Erfarenhet; Delaktighet; Knäfall; Gående nattvardsprocession; Implicit ecklesiologi; Implicit Teologi; Kvalitativ metod;

    Sammanfattning : This study treats participants' attitudes and interpretations of participation in communion within the denomination Church of Sweden. This study has had an inductive approach by conducting interviews and questionnaires during the spring of 2023. LÄS MER

  2. 2. Economic Theory and Economic History: A Methodological Review of their Connection in the Development of Economic History as a Discipline

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Jingyang Cai; [2023]
    Nyckelord :methodology; economic history; economic theory; cliometrics; economic thought; Social Sciences; History and Archaeology; Business and Economics;

    Sammanfattning : Throughout the development of economic history as a discipline, the methodological controversy between histographical investigation and formal theorisation from economics proper, explicit and implicit, has been steadily accentuated since the well-known “battle of methods” (Methodenstreit) in the late 19th century. From the impact of theory to history, which marks the emergence of new economic history in the post-war period, as well as the reverse process from history to theory, this thesis discusses how they have interacted and fissured since the "Methodenstreit" and how they can benefit from one another. LÄS MER

  3. 3. Un estudio sobre la enseñanza de la gramática ¿Gramática explícita o gramática implícita?

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :David Antonio Santiago Hernandez; [2023]
    Nyckelord :Explicit grammar; implicit grammar; communicative approach; translation grammar method; communicative competence; grammatical correctness;

    Sammanfattning : The role that grammar should occupy in the teaching of the Spanish language, and of languages in general, has varied throughout history. From taking a central role in the grammar-translation method to positioning grammar on the periphery and implicitly teaching it in the communicative approach. LÄS MER

  4. 4. L’enseignement de la grammaire en classe de FLE : Quelles démarches pédagogiques sont aujourd'hui adoptées en Suède pour l'enseignement de la grammaire ?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tahani Abid Adnan; [2023]
    Nyckelord :langue étrangère; enseignement de la grammaire; manuels du français langue étrangère; grammaire explicite; grammaire implicite; approche inductive; approche déductive;

    Sammanfattning : L’enseignement de la grammaire et son efficacité ont été au centre de plusieurs recherches, oùon constate que l’apprentissage d’une nouvelle langue est souvent facilité par la maîtrise de ses éléments grammaticaux. Le but de ce mémoire est d’une part de mieux comprendre comment les enseignants du français en Suède enseignent la grammaire dans les cours de français langue étrangère à l’école. LÄS MER

  5. 5. Social bakgrund och studieframgång i skolans svenskämne : en kvalitativ studie om läs- och skrivundervisning för elever från studieovana hem

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Jeannie Olsson Frisk; Fanny Ågren; [2021]
    Nyckelord :kompensatoriskt uppdrag; social bakgrund; föräldrars utbildningsnivå; explicit undervisning; läs- och skrivundervisning; compensatory education; social background; parents level of education; explicit teaching; write and reading instruction; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Nationell betygsstatistik visar att elever vars föräldrar inte har en eftergymnasial utbildning tenderar att lämna grundskolan med lägre betyg än elever med akademiskt meriterade föräldrar. Prestationsskillnaderna är stora i alla skolans kärnämnen, men framför allt i svenskämnet (se SIRIS 2020). LÄS MER