Sökning: "Individualized instruction"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Individualized instruction.

  1. 1. Phasen bei dem Erwerb von Verbalflexion beim DaF-Lernen. Wie sieht die Erwerbsreihenfolge aus und was bedeutet sie für den schwedischen DaF-Unterricht?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Sofia Berntsson; [2022-10-04]
    Nyckelord :acquisition phase; acquisition order; German as a foreign language; language teaching;

    Sammanfattning : Acquisitional Phases for the Learning of Verb Inflection in German as a Foreign Language – What is the acquisitional order and what does it mean for teaching German as a foreign language in Sweden? In this literature review, three studies investigating the acquisitional order of German verb inflection for foreign-language learners are presented. The purpose of this is to find an acquisition order, as well as discuss what the order means for the teaching of German as a foreign language in Swedish schools. LÄS MER

  2. 2. Läsundervisning, efter behov eller lika för alla? : En kvalitativ studie om hur lärare individanpassar läsundervisning i de tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Linnea Styrman; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Ungdomars uppfattning kring motivation och individualiserad ridundervisning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Emma Sandholm; Louise Radevik; [2018]
    Nyckelord :individualiserad; ridundervisning; motivation; ungdomar;

    Sammanfattning : One of the Swedish Equestrian Federations visions are to make the equestrian sport to embrace everyone. On the other hand, a reduction in the number of practitioners aged 17-20 years is observed. The reason for this reduction is a mixture of many different factors. LÄS MER

  4. 4. Formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematik. En inblick i hur dessa metoder ter sig i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna-Maria Brankovic; Mona Labidi; [2015]
    Nyckelord :mathematics; formative assessment; individualized teaching; assessment methodology; perceptions;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur lärare resonerar kring hur de arbetar med formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematikundervisningen i grundskolan. Vi har därför undersökt detta område närmare genom en empirisk enkätstudie. LÄS MER

  5. 5. Flipped classroom som stöd för elevernas lärande i matematik : Lärares och elevers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Madeleine Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Flipped classroom; teaching; ICT; learning styles; e-learning; Flippat klassrum; digitala verktyg; undervisning; lärande; IKT; lärstilar; nätbaserat lärande.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om flipped classroom i undervisningen. Syftet med arbetet är att öka förståelsen för vad flipped classroom kan innebära för lärare och hur det påverkar undervisningen genom att undersöka hur och varför lärare använder sig av flipped classroom, vad för material som används och hur det tillgängliggörs för eleverna samt hur elever uppfattar arbetssättet. LÄS MER