Sökning: "Influencer Marketing"
Visar resultat 36 - 40 av 573 uppsatser innehållade orden Influencer Marketing.
36. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER
37. Beyond the hype
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Influencer marketing has grown in popularity making it crucial for firms to understand how they should optimize their influencer marketing campaigns. This is an even greater issue for parsimonious unknown brands who tend to have limited resources and, as such, might refrain from employing macro-influencers in their marketing campaigns. LÄS MER
38. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
39. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Emma, Johansson Felicia, Lundmark (97/10/25) (00/05/11) Titel: Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process Forskningsfrågor: Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter? Syfte: Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER
40. #I SAMARBETE MED FAST FASHION : En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Thelenius 000429 Moa Jernberg 001215 Rasmus Hedin 011029 Titel: #I SAMARBETE MED FAST FASHION: En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online. Handledare: Annoch Hadjikhani Nyckelord: Influencer marketing, fast fashion & Generation Z. LÄS MER