Sökning: "Inköpsprocess"

Visar resultat 16 - 20 av 89 uppsatser innehållade ordet Inköpsprocess.

  1. 16. Avtalstrohet inom offentlig verksamhet : En utforskande studie av vad som driver inköp utanför avtal inom hälso- och sjukvård

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Sebastian Djuréen; [2020]
    Nyckelord :Offentlig upphandling och inköp; avtalstrohet; inköpsprocess och drivande parametrar;

    Sammanfattning : BackgroundOver the years, public procurement has proved difficult. There are several procurements that have caused major problems as a result of poor implementation. At present, there are insufficient studies done on procurement and purchasing processes, largely due to difficulties in obtaining good procurement data to analyze. LÄS MER

  2. 17. Agile Contracts Implementation for Industrial Companies Purchasing Embedded Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Albin Arnelo; Nicole Fogelgren Broberg; [2020]
    Nyckelord :Agile Contract; Buyer; Embedded Systems; Intellectual Property Rights; Partnership; Payment Model; Procurement; Supplier; Transparency; Trust; Agila Kontrakt; Betalningsmodell; Förtroende; Immateriella Rättigheter; Inbyggda System; Köpare; Leverantörer; Partnerskap; Riskhantering; Transparens; Upphandling;

    Sammanfattning : The continuous advances and prevalence of embedded systems, being systems consisting of both hardware and software put together, provides a great challenge for industrial companies. Due to the increasing need of complex products to meet the demands of customers, companies more often need to source software from external suppliers. LÄS MER

  3. 18. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER

  4. 19. Agilt inköp av IT : En kvalitativ studie inom offentlig sektor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Henriksson; Julia Svensson; [2019]
    Nyckelord :Agile methods; agile procurement; agile contracting; agile procurement process; public purchasing; IT procurement; Agilt arbetssätt; agilt inköp; agila kontrakt; agil inköpsprocess; inköp inom offentlig sektor; offentlig upphandling; inköp av IT;

    Sammanfattning : Traditionellt har inköpsprocessen inom offentlig sektor utgått från projektmodellen vattenfall med tydliga faser och milstolpar. För att skapa större flexibilitet och effektivitet har IT-branschen frångått den traditionella projektmodellen och istället övergått till agila arbetsmetoder. LÄS MER

  5. 20. Validation of energy efficiency requirements for machine tools and industrial washing machines

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Alexander Brus; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Production equipment accounts for a large portion of the energy use from industry. But so far there has been no standardized way of requiring energy efficiency when purchasing a new machine. Scania is therefore implementing energy efficiency requirements in their purchasing process for production equipment. LÄS MER