Sökning: "Interdisciplinary studies"
Visar resultat 16 - 20 av 512 uppsatser innehållade orden Interdisciplinary studies.
16. Hälsoundervisning i Sverige och Finland : ett elevperspektiv
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Det har lyfts oro nationellt och internationellt för barn och ungas hälsa. Eftersom kunskaper om hälsa har visats hänga ihop med individers hälsa finns det ett behov att forska mer om hur hälsoundervisning bör organiseras. LÄS MER
17. Demokratisering av hållbarhetsdata : Designöverväganden för Business Intelligence-verktyg i Greentech-företag
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Two trends that have become increasingly noticeable in recent years are increased data volumes and an increased focus on climate change. With an ever-increasing number of companies performing value-creating activities at the intersection of these two areas, and still relatively few previous studies, there is an interest in investigating how these two areas can be integrated. LÄS MER
18. From Idea to Innovation: Exploring the Application of Design Thinking in Product Development
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och designSammanfattning : Design thinking (DT) is a popular method and methodology for leveraging innovation. However, using DT in practical organisational settings is challenging because there is little acknowledgment of such research in academia. LÄS MER
19. Barriers and Motivators to Participation in Integration Programs by Asylum Seekers in Sweden.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The phenomenon of asylum seekers seeking refuge in foreign countries has become an intricate global challenge, often raising questions about successful integration and participation within host societies. This paper dwells on the multifaceted relationship between asylum seekers and their active engagement in the integration process. LÄS MER
20. ”Att skapa sammanhang” i undervisningen : En kvalitativ studie om ämnesövergripande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Forskning inom svenskämnets didaktik visar att även vid ämnesspecifik undervisning finns det fördelar för elevernas lärande och lärarens undervisning av att läraren söker sig till, och utnyttjar naturliga ämnesövergripande kopplingar inom svenskämnet, till andra ämnen. Fördelarna rör såväl elevens bredare kunskapsutveckling som ämnesspecifikt lärande och motivation. LÄS MER