Sökning: "Internal marketing"
Visar resultat 11 - 15 av 467 uppsatser innehållade orden Internal marketing.
11. Employee Turnover in Warehouses : Exploring the Role of Internal Marketing Strategies in Consulting Firms
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : This thesis investigates internal marketing strategies in consulting firms, focusing on employee retention and turnover in warehousing roles. Employing a qualitative, interpretivist approach within a phenomenological design, the research examined two primary questions: "What internal marketing initiatives encourage employee retention?" and "What factors drive employee turnover in warehousing positions?" The study utilized purposeful sampling, ensuring the trustworthiness of results through measures for credibility, transferability, dependability, and confirmability. LÄS MER
12. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER
13. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER
14. Kan vi lita på ett Premium Fashion företags hållbarhetsarbete?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Translated title: Can We Trust a Premium Fashion Company's Sustainability Work?: A Qualitative Study on a Premium Fashion Company in Germany and How Their Sustainability Work Permeates Through the Whole Company. University/programme: Lund University, Service Management - Retail Course: KSMK65, Service Management: Bachelor's Degree Essay, 15 credits Authors: Filippa Waldenström Bjørn and Sara Perlman Supervisor: Ola Thufvesson (Department of Service Management and Service Studies) Number of pages: 61 Purpose: The thesis aims to study and analyse a German Premium Fashion Company and its sustainability work, how they implement sustainability, and how its sustainability work permeates through the company. LÄS MER
15. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER