Sökning: "Premium Fashion Company"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Premium Fashion Company.

  1. 1. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER

  2. 2. Kan vi lita på ett Premium Fashion företags hållbarhetsarbete?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Perlman; Filippa Waldenström Bjørn; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Sustainability; Green Marketing; Legitimacy; Institutional Organisation; Corporate Social Responsibility; Certifications; Premium Fashion Company; Business and Economics;

    Sammanfattning : Translated title: Can We Trust a Premium Fashion Company's Sustainability Work?: A Qualitative Study on a Premium Fashion Company in Germany and How Their Sustainability Work Permeates Through the Whole Company. University/programme: Lund University, Service Management - Retail Course: KSMK65, Service Management: Bachelor's Degree Essay, 15 credits Authors: Filippa Waldenström Bjørn and Sara Perlman Supervisor: Ola Thufvesson (Department of Service Management and Service Studies) Number of pages: 61 Purpose: The thesis aims to study and analyse a German Premium Fashion Company and its sustainability work, how they implement sustainability, and how its sustainability work permeates through the company. LÄS MER

  3. 3. Avoidance Practices within Returns Management : Indetifying Solutions and Assessing Feasibility for Reducing Returns in Fashion E-commerce

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Melis Irem Okur; Sandra Ransed; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; Returns Management; Customer Returning Behavior; Return Avoidance; Fashion Industry; E-handel; Returhantering; Returbeteende; Förebyggande metoder; Modebranschen;

    Sammanfattning : Returns in the fashion e-commerce industry have experienced a significant increase in recent years, and with the continuous growth of e-commerce, returns are expected to further increase. Companies are faced with the choice of either improving existing return processes or focusing on avoiding returns before a purchase is made. LÄS MER

  4. 4. En omprofilering av ett väletablerat varumärke genom påverkarmarknadsföring : En fallstudie om Baum und Pferdgarten A/S

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Uusitalo; Ellen Trankell; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Influencer; Marketing; Brand Image; Brand Identity; Omprofilering; Influerare; Marknadsföring; Varumärkesbild; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett marknadsföringsperspektiv analysera hur ett väletablerat premiumvarumärkes omprofilering kan samverka med fenomenet påverkarmarknadsföring. Analysen ska belysa hur en sådan samverkan kan utformas för att skapa konkurrenskraftighet på marknaden, samt undersöka dess möjligheter och risker. LÄS MER

  5. 5. Chinese Consumer Willingness Towards Eco-Conscious Apparel Purchase : An Application of the Theory of Planned Behavior

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanlv Jin; [2019]
    Nyckelord :Eco-conscious apparel; Theory of planned behavior; Sustainable consumption in China; Willingness to pay a price premium; Sustainable fashion; Apparel containing recycled fibers;

    Sammanfattning : Purpose – This thesis aims to contribute to the understanding of the Chinese customers’ perception and acceptance of eco-conscious apparel (ECA) based on the theory of planned behavior (TPB). The thesis further examines whether people would like to pay more for ECA and how the factor of willingness to pay a premium is influenced by TPB variables. LÄS MER