Sökning: "Intervju via telefon"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Intervju via telefon.
1. Lärmiljöer i mobila verksamheterpedagogers berättelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFredriksson, Malin (2022). Lärmiljöer i mobila verksamheter-pedagogers berättelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
2. Instagram, identitet och kvinnorssjälvkänsla : En kvalitativ studie om kvinnors självbild på Instagram.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i sociologi studerar hur kvinnor presenterar sig själva på sociala mediet Instagram. Tidigare forskning visar att kvinnor får en dålig självkänsla beroende på hur de använder sociala medier. LÄS MER
3. Det är inte så lätt att ta sig fram : En fallstudie med fokus på Karlstad tågstations tillgänglighetsanpassning för synskadade och rullstolsburna personer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Den byggda miljön ska vara tillgänglig för alla människor oavsett hur personen förflyttar sig. Personer med funktionshinder ska inte känna sig begränsad för att vistas i det offentliga rummet. LÄS MER
4. Perinealbråck hos hund : retrospektiv studie om kontralateralt bråck efter enkelsidig operation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Bakgrund: Det har föreslagits att perinealbråck hos hundar möjligtvis ska betraktas som en bilateral företeelse istället för unilateral. Det finns dock endast begränsad mängd data med avseende på risk för kontralateral operation efter åtgärd av unilateralt bråck. LÄS MER
5. Hallå, är det någon där? : En fallstudie om digitalisering som en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Studiens syfte Syftet med denna studie är att jämföra hur marknadsföringen från olika typer av resebolag speglar deras inställning och förhållningssätt till etiska dilemman samt att jämföra om eller hur de skiljer sig i frågan. Teoretiska referensramar Studiens slutsatser dras med stöd i Corporate social responsibility, hållbart agerande samt turismens etiska dilemman med code of conduct som främsta referens. LÄS MER