Sökning: "Jakob Åström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jakob Åström.

  1. 1. Unraveling Paradoxical Tensions in Digital Servitization Ecosystems : A case study in the mining industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johannes Åström; Jakob Karlelid; [2024]
    Nyckelord :Digital servitization; Ecosystem; Paradoxes; Tensions; Digital tjänstefiering; Ekosystem; Paradoxer; Spänningar;

    Sammanfattning : Purpose - This study aims to understand what paradoxical tensions arise within an ecosystem when companies collectively pursue digital servitization and how these tensions impact value co-creation. Method -  The study is an explorative single-case study based on the mining industry in Sweden and involves respondents from industry-leading organizations. LÄS MER

  2. 2. Usability of a subscription-based book service : - How can a web application for a subscription-based book service be designed to reduce the number of clicks and improve subjective user experiences for given tasks in the aspect of usability?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Elvira Amolegbe; Jakob Berggren; Frans Burman; Axel Falk; Philip Folkunger; Lars Nyreröd Granath; Alice Waller; Max Wallhem; Daniel Åström; [2022]
    Nyckelord :usability; navigability; user experience; number of clicks; subscription-based; web application;

    Sammanfattning : To increase the number of customers buying from a web application, theory states that the application needs to be easy to use. In this study, navigability and usability will be investigated and tested on a web-based book-subscription service. LÄS MER

  3. 3. Aktieägarförmåner - Mervärde för aktieägarna? - Möjlighet för företagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Tuvehjelm; Haris Cehajic; Kenth Åström; Niklas Berntsson; [2010]
    Nyckelord :Aktieägarförmåner; shareholder value; mervärde; lojalitet; value based management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka om det är möjligt för företag att generera aktieägarvärde på andra sätt än enbart via kursutveckling och direktavkastning, samt att undersöka vilken roll företagens olika typer av ägare har i förhållande till aktieägarförmåner och rabatter. Vidare ämnas undersöka huruvida investerare efterfrågar denna typ av alternativ aktieägarersättning. LÄS MER