Sökning: "Jasmina Brand"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Jasmina Brand.
1. Varumärkesvärde inom B2B sammanhang : Hur B2B-företag stärker sitt varumärkesvärde med hjälp av sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Problemformulering: Vilka fördelar finns det för B2B-fokuserat företag med att marknadsföra sitt varumärke på sociala medier? Hur använder B2B- fokuserat företag sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde? Vilka sociala mediekanaler är lämpliga för ett B2B-fokuserat företag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur B2B-fokuserade företag använder sig av sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde. Metod: Uppsatsförfattarna har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod med sju semistrukturerade intervjuer för insamling av empiri. LÄS MER
2. Fängsla oss annars Zzzz... : En kvalitativ studie om hur generation Z föredrar att arbetsgivare arbetar med intern employer branding
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: Fängsla oss annars Zzzz… Författare: Nellie Lindéen och Ida Andersson Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program: Human Resource Management Kurs: Företagsekonomi III – Organisation, Examensarbete Handledare: Jasmina Beharic Examinator: Mikael Lundgren Problemformulering: Hur föredrar medarbetare tillhörande generation Z att arbetsgivare arbetar med intern employer branding för att generationen ska vilja stanna i en organisation? Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur arbetsgivare kan arbeta med intern employer branding för att få medarbetare tillhörande generation Z att vilja stanna i organisationen. Vår förhoppning är att arbetsgivare med hjälp av studien ska kunna öka sina teoretiska kunskaper om alternativa sätt att arbeta med generation Z för att senare kunna applicera dessa kunskaper i praktiken. LÄS MER
3. Tack & hej! Eller…? : En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Tack & hej! Eller…? En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv. Författare: Pernilla Åberg & Erik Hedman Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar. LÄS MER
4. Sheep enterprise budgets : beneficial planning tools within Agriwise Macedonia
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Generally in Macedonia keeping farm records and farm business planning is not often practiced like an ordinary activity in farming. Therefore one of the crucial things to do it is to comprise and continuously practice record keeping of farm data. LÄS MER
5. Brand Shadow - den mörka sidan av co-branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Co-branding är ett fenomen som förekommer alltmer inom flera olika branscher. Tidigare forskning inom detta fält har påvisat dess synergieffekter men har denna form av samarbete ingen mörk baksida? Vi har problematiserat co-branding som fenomen genom att undersöka tre grundläggande faktorer för ett koncept. LÄS MER