Sökning: "Jasmina Brand"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Jasmina Brand.

  1. 1. Varumärkesvärde inom B2B sammanhang : Hur B2B-företag stärker sitt varumärkesvärde med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jasmina Stambolic; Nasimajamila Abudokhan; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Social Media; Business-to-Business B2B ; Branding; Brand Equity; Marknadsföring; Sociala medier; Business-to-Business B2B ; Varumärke; Varumärkesvärde;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka fördelar finns det för B2B-fokuserat företag med att marknadsföra sitt varumärke på sociala medier? Hur använder B2B- fokuserat företag sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde? Vilka sociala mediekanaler är lämpliga för ett B2B-fokuserat företag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur B2B-fokuserade företag använder sig av sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde. Metod: Uppsatsförfattarna har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod med sju semistrukturerade intervjuer för insamling av empiri. LÄS MER

  2. 2. Fängsla oss annars Zzzz... : En kvalitativ studie om hur generation Z föredrar att arbetsgivare arbetar med intern employer branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ida Andersson; Nellie Lindéen; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Employer branding; Intern employer branding; Generation Z; Employer branding; Intern employer branding;

    Sammanfattning : Titel: Fängsla oss annars Zzzz… Författare: Nellie Lindéen och Ida Andersson Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan  Program: Human Resource Management  Kurs: Företagsekonomi III – Organisation, Examensarbete  Handledare: Jasmina Beharic  Examinator: Mikael Lundgren Problemformulering: Hur föredrar medarbetare tillhörande generation Z att arbetsgivare arbetar med intern employer branding för att generationen ska vilja stanna i en organisation?                     Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur arbetsgivare kan arbeta med intern employer branding för att få medarbetare tillhörande generation Z att vilja stanna i organisationen. Vår förhoppning är att arbetsgivare med hjälp av studien ska kunna öka sina teoretiska kunskaper om alternativa sätt att arbeta med generation Z för att senare kunna applicera dessa kunskaper i praktiken. LÄS MER

  3. 3. Tack & hej! Eller…? : En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Erik Hedman; Pernilla Åberg; [2020]
    Nyckelord :Outboarding-process; värdeskapande; boomeranganställning; bra avslut; rykte; kunskapsöverföring; employer branding; arbetstagarperspektiv; arbetsgivarperspektiv; arbetsgivarvarumärket.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Tack & hej! Eller…? En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv.  Författare: Pernilla Åberg & Erik Hedman Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar. LÄS MER

  4. 4. Sheep enterprise budgets : beneficial planning tools within Agriwise Macedonia

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jasmina Milevska; [2010]
    Nyckelord :farm management planning tool; farm records; business planning; sheep enterprise budgets; Agriwise Macedonia;

    Sammanfattning : Generally in Macedonia keeping farm records and farm business planning is not often practiced like an ordinary activity in farming. Therefore one of the crucial things to do it is to comprise and continuously practice record keeping of farm data. LÄS MER

  5. 5. Brand Shadow - den mörka sidan av co-branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Öberg; Jennifer Khoury; Jasmina H Binette Atik; [2007]
    Nyckelord :co-branding; grundtanke för konceptet; målgrupp; kommunikation; brand shadow; Development cooperation; Utvecklingssamarbete; Business and Economics;

    Sammanfattning : Co-branding är ett fenomen som förekommer alltmer inom flera olika branscher. Tidigare forskning inom detta fält har påvisat dess synergieffekter men har denna form av samarbete ingen mörk baksida? Vi har problematiserat co-branding som fenomen genom att undersöka tre grundläggande faktorer för ett koncept. LÄS MER