Sökning: "Jennie Knutsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jennie Knutsson.

  1. 1. Undervisning i förskolan : Förskollärares undervisning av matematik i olika utomhusmiljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Inger Margareta Hulthén; Jennie Knutsson; [2019]
    Nyckelord :undervisning; förskollärare; förskolebarn; matematik; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : I förskolebarns möte med olika utomhusmiljöer förekommer matematiska begrepp, vilka de stöter på i leken samt i de planerade aktiviteterna, där förskollärare ges möjligheter till undervisning av matematik. Dessa lek och lärtillfällen kan vara i skogen, på förskolegården, i stadsmiljö, längs trottoarer eller stränder och så vidare. LÄS MER

  2. 2. När granskade du ditt läromedel? : En analys av läromedel i svenskundervisningen för årskurs 4–6 – Hur läromedel framställer muntlig kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jennie Knutsson; Hilma Sjöstam; [2019]
    Nyckelord :muntlig kommunikation; läromedel; kooperativt arbetssätt; cirkelmodellen; språkutvecklande arbetssätt; grundskolans tidigare år; språkutvecklande undervisning;

    Sammanfattning : Att kunna kommunicera är makt. Kommunikation och varje enskild individs röst är en del av det demokratiska samhället. Kommunikation mellan människor leder till kunskapsutbyte och anpassas efter samhällets förändringar. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility. The Implementation of Corporate Codes of Conduct in the Global Supply Chain.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Jennie Knutsson; [2004]
    Nyckelord :Associationsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Globalization and trade liberalization have altered the premises for international business operations and changed the sources for competitiveness and business success. It has become increasingly important for corporations to build deeper and strategic relationships with business partners, employees and customers, to develop a favorable reputation in social issues and to be trustworthy in the eyes of society. LÄS MER