Sökning: "Jennifer Öberg"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jennifer Öberg.
1. Harmonisering av hållbarhetsredovisning. En kvantitativ studie om hållbarhetsredovisningen inom detaljhandeln i Europa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Företag omfattas idag av direktiv 2014/95/EU där vissa minimikrav inom hållbarhet ska finnas med i företagens redovisning. Det finns ett flertal problem gällande harmonisering av hållbarhetsredovisning, exempelvis finns ingen speciell vägledning gällande vilka regelverk som företag ska följa, därav försvåras jämförbarheten. LÄS MER
2. ”Det behöver bli bättre för att vi ska hålla i längden…” : En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares psykosociala arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Socialt arbeteSammanfattning : Att arbeta inom socialtjänsten som socialsekreterare inom utredningsenheten för barn och unga kan anses vara ett stressigt arbete med hög arbetsbelastning samt att deras arbetsmiljö ofta är omtalad. Syftet med studien var att undersöka vilka faktorer som socialsekreterare inom utredningsenheten för barn och unga upplevde kunde påverka deras psykosociala arbetsmiljö. LÄS MER
3. Kan gerillamarknadsföringsmetoder ha personligheter? En studie utifrån Dimensions of Brand Personality
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Kan gerillamarknadsföringsmetoder ha personligheter? - En studie utifrån Dimensions of Brand Personality.” Seminariedatum: 2017-06-02 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Simon Ekholm, Ellen Frick, Lina Öberg Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Marknadsföring, Dimensions of Brand Personality, gerillamarknadsföring, varumärkespersonlighet, kreativ marknadsföring Syfte: Att undersöka om de olika gerillamarknadsföringsmetoderna kan associeras till någon speciell personlighet utifrån Jennifer Aakers teori om Dimensions of Brand Personality. LÄS MER
4. Brand Shadow - den mörka sidan av co-branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Co-branding är ett fenomen som förekommer alltmer inom flera olika branscher. Tidigare forskning inom detta fält har påvisat dess synergieffekter men har denna form av samarbete ingen mörk baksida? Vi har problematiserat co-branding som fenomen genom att undersöka tre grundläggande faktorer för ett koncept. LÄS MER