Sökning: "Karin Jakobsson"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Karin Jakobsson.
1. Vad fördrar förskolebarn att göra utomhus : en kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : När det kommer till förskolans utomhusmiljö inom forskningen har den inte fått lika stor uppmärksamhet som inomhusmiljön. Därför är vårt syfte med denna kunskapsöversikt att undersöka vad forskningen visar angående var och med vad barnen föredrar att leka när de får tillgång till utemiljön på förskolan samt hur miljön påverkar barnens lek. LÄS MER
2. Livet efter en aortadissektion : Den förändrade livskvaliteten
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Mentaliseringsbaserad behandling för föräldrar : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Att arbeta med föräldrars mentaliseringsförmåga kan vara ett sätt att hjälpa familjer med relationella svårigheter, utagerande beteende eller regleringssvårigheter hos barnet. Begreppet reflektiv förmåga är ett sätt att operationalisera konstruktet mentalisering. LÄS MER
4. The Role of Standardization and Adaptation in the Marketing Mix : A case study on a professional service firm
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The service sector has grown immensely during the last decades and the demand for services is increasing. For professional service firms (PSFs) that want to internationalize and move to other markets, it is important to know how to attract customers and how to accommodate their needs. LÄS MER
5. Från identifiering till åtgärder. Hur matematiksvårigheter kan förstås och mötas inom ramen för speciallärares arbete.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att få en fördjupad förståelse av och kunskap om hur elevers hinder i matematiklärandet kan identifieras, förstås och åtgärdas inom ramen för speciallärares arbete. I studien används fokuserade gruppintervjuer och 14 speciallärare, specialpedagoger och lärare som arbetar med matematik inom det specialpedagogiska området har intervjuats. LÄS MER