Sökning: "Language Learning Games"
Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade orden Language Learning Games.
1. Gender Equality in the English Classroom : Teachers’ Attitudes Toward Incorporating Gender Equality in Their Teaching of Upper Secondary School English
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : The aim of this study is to attain a deeper understanding of how English teachers approach the incorporation of gender equality in their English teaching, and the challenges and successes encountered in their pedagogical method. The study takes a qualitative approach, where the research examines the attitudes, teaching strategies and practical experiences of English teachers through semi-structured interviews. LÄS MER
2. Muren mellan skolan och fritidens engelska : Hur inkluderas extramural engelska i skolans engelskundervisning?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study explores the integration of extramural English in school teaching of English and use among students outside the classroom. With the growing exposure to English through digital media, a new concept of "prosumer" is being created, a role that students increasingly fulfill where they are active both as consumers and producers. LÄS MER
3. The “Magic Gathering” of Comprehension Devices : A diachronic systemic functional linguistics analysis of MTG game card texts
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This study investigates the diachronic shift of revised card texts in the tabletop collectible card game ‘Magic: The Gathering’. The lexicogrammatical patterns found are compared to theories on comprehension and learning, and to the development of the game. LÄS MER
4. VIDEO GAME-BASED LANGUAGE LEARNING AND LITERACY A systematic review of the current state of research on video game-based learning and language learning
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Over the last decades, the video game medium has become increasingly popular-ized and technologically advanced. Consequently, the learning sciences have started to investigate the pedagogical potential of this medium. Literacy researchers have argued that unique features of the video game medium offer possibilities for effective language learning. LÄS MER
5. Lärares val av metod i tidig läsinlärning : En intervjustudie av yrkesverksamma lärare i årskurserna F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studien belyser läsinlärningens betydande roll för varje elevs läsförmåga, med syfte att undersöka vilka metoder lärare använder i den tidiga läsinlärningen för att elever ska utveckla fonologisk medvetenhet i årskurserna F-3, samt vilka strategier som skapar motivation i läsinlärningen. Det resulterade i frågeställningarna: Vilka metoder och undervisningsmoment i den tidiga läsinlärningen använder lärare inom årskurserna F-3 för att utveckla elevernas fonologiska medvetenhet? Hur skapar lärare strategier för att underlätta för och motivera elevers läsinlärning? Bakgrund och tidigare forskning presenterar olika läsinlärningsmetoder i syfte att ge läsaren goda kunskaper om forskningsområdet. LÄS MER