Sökning: "Karolina Tullberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Karolina Tullberg.

  1. 1. Krisens ontologi och dess konsekvens för strategiska val

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Tullberg; Erika Näsström; [2002]
    Nyckelord :kris; realism; konstruktionism; strategier; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Litteraturen behandlar kris som begrepp relativt oproblematiskt. Den beskriver främst hur företag bör hantera kriser medan själva begreppet kris diskuteras sparsamt. LÄS MER

  2. 2. Country of Origin som marknadsföringsinstrument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Leander Lindahl; Susanne Johnsson; Karolina Tullberg; [2001]
    Nyckelord :Country of Origin; COO; ursprungsland; Country Image; internationell marknadsföring; nationen som varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Country of Origin som marknadsföringsinstrument - Om betydelsen av ursprungsland vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Problem: Vilken betydelse har ursprungsland (COO) för konsumentens köppreferenser? Går det att upptäcka skillnader i COO-begreppets betydelse för produkter med hög respektive låg upplevd risk? Syfte: Att kartlägga och förstå fenomenet ursprungsland/Country of Origin vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Metod: Genomgång och översikt av för kunskapsområdet relevant aktuell litteratur. Kvantitativ undersökning av betydelsen av COO för svenska konsumenters köppreferenser vid hög respektive låg upplevd risk. LÄS MER