Sökning: "Keywords: preschool teachers"

Visar resultat 11 - 15 av 80 uppsatser innehållade orden Keywords: preschool teachers.

  1. 11. En undersökning om pedagogers uppfattningar om pedagogisk måltid i förskolan : Med en induktiv studiedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Julia Österback; [2019]
    Nyckelord :Pedagogisk måltid; måltidsmiljö; barns matvanor; kompetens; resurser;

    Sammanfattning : Österback, J. (2019). A survey about preschool teachers’ perceptions of pedagogic meal. Bachelor thesis in Public Health Science. LÄS MER

  2. 12. Förskolebarns diskussioner kring ett naturvetenskapligt fenomen : En kvalitativ studie om förskolebarns diskussioner kring koldioxidbubblor och dess flytkraft

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013); Karlstads universitet

    Författare :Sofie Pedersen; Carola Johansson; [2019]
    Nyckelord :Buoyancy; carbon dioxide bubbles; carbonic acid; discussions; preschoolers; social constructivism; Diskussioner; flytkraft; förskolebarn; koldioxidbubblor; kolsyra; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : The aim of this study is to provide knowledge about how preschoolers discuss about carbon dioxide bubbles and its buoyancy. To answer the study´s questions, three focus groups with a total of twelve children and six group interviews with a total of eight children, have been used as a method. LÄS MER

  3. 13. Fysiska aktiviteter i förskola : En intervjustudie med 5 förskollärare och 2 förskolechefer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Rahima Azimi; Maria Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur förskolepersonalen ser på strukturerade och ostrukturerade fysiska aktiviteter i förskolan samt vad de har för uppfattning och erfarenheter av rörelseaktiviteter. Metoden som vi använde i studien var kvalitativa intervjuer med förskolepersonal från fem olika förskolor. LÄS MER

  4. 14. Språkstörning i förskolan : En intervjustudie med förskollärare och specialpedagoger om att upptäcka språklig sårbarhet hos små barn och ge stöd i tidig ålder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Annica Persson; [2018]
    Nyckelord :Keywords: Language development; linguistic vulnerability; pedagogy; interaction; socio-cultural perspective.; Språkutveckling; språklig sårbarhet; pedagogik; interaktion; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att få djupare kunskap om förskolans arbete med språkligt sårbara barn och hur de kan upptäckas i tidig ålder. Genom intervjuer med specialpedagoger och legitimerade förskollärare har jag besvarat frågorna om vilka möjligheter förskollärare har att upptäcka språkstörning, hur förskollärare arbetar och kan arbeta med barn i språklig sårbarhet, samt på vilket sätt specialpedagoger och förskollärare kan samarbeta för att främja språkutvecklingen hos barnen. LÄS MER

  5. 15. Creating a VR experience for stressful preschool teachers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Nellie Östergaard; [2018]
    Nyckelord :Virtual Reality; Preschool; Stress;

    Sammanfattning : Most people have probably heard of the term Virtual Reality (VR). The computer techniqueVirtual Reality is used to present a virtual world to a user but differentiates itself from othermedia platforms with its’ higher level of immersion. LÄS MER