Sökning: "Keywords: preschool teachers"

Visar resultat 16 - 20 av 80 uppsatser innehållade orden Keywords: preschool teachers.

  1. 16. Samma profession, olika verksamheter och rutiner : Hantering av oro kring barn i föräldrakooperativ och kommunal förskola

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Rose-Marie Paulsson; [2018]
    Nyckelord :Keywords: preschool teachers; maltreated children; social services; parent cooperatives; mandatory reporting Nyckelord: förskollärare; barn som far illa; socialtjänst; föräldrakooperativ; orosanmälan; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to interpret and increase the understanding of how various factors have an effect on preschool teachers’ assessments to report maltreated children to the social services and to study their routines and guidelines. Interviews with four managers for preschools form the basis of this study, including their written guidelines. LÄS MER

  2. 17. Lego i förskolan : En studie om vad användandet av Lego har för syfte i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Jessica Glad; [2018]
    Nyckelord :lego; genus; förskola; teknik;

    Sammanfattning : The study aims to find out what function Lego has in preschool, from a gender perspective, when it comes to children's construction, accessibility and education related to technology. The result shows that Lego has a purpose in pre-school when it comes to construction and play but also to give the children opportunity to a calm activity. LÄS MER

  3. 18. Vad innebär det att förskolans verksamhet ska vila på vetenskaplig grund? : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelser och reflektioner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Andrea Vega Piñones; [2018]
    Nyckelord :research-based approach; scientific basis; evidence; knowledge; systematic quality work; collegial learning; lifelong learning;

    Sammanfattning : Introduction: What is meant by the need for education to rest on a scientific basis? According to Skolverket is at the heart of successful school development in education on scientific basis and proven experience. Theoretical starting points: In this section I will highlight the theoretical concepts that include in the work on the scientific basis. LÄS MER

  4. 19. Demokrati i förskolan : Förskollärares syn på demokratiuppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :My Larsson; [2018]
    Nyckelord :preschool teachers; preschool; democracy; democracy commitment; socio-cultural theory; förskollärare; förskola; demokrati; demokratiuppdraget; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge of preschool teachers’ views on democracy and how the mission is expressed in preschool activities. The democracy commitment is seen as a difficult and complex assignment in relation to the work with children in preschool. LÄS MER

  5. 20. Högläsning i förskola och  i förskoleklass : En  studie om förskolelärares arbetsmetoder vid högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Monica Andreasson; [2018]
    Nyckelord :reading aloud; preeschool preeschool class koncentraton difficulties litteracy language development and pedagogy; Högläsning; förskola förskoleklass koncentrationssvårigheter litteracitet språkutveckling och pedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Syftet med studien är att skapa förståelse för förskollärares uppfattning och arbetsmetoder med högläsning i förskola och i förskoleklass för att bidra till att utveckla högläsning som ett pedagogiskt verktyg för barnets skriv- och språkutveckling i förskola och i förskoleklass. Det centrala i studien är vilken betydelse högläsning skapar för barn med eventuella koncentrationssvårigheter. LÄS MER