Sökning: "Keywords: preschool teachers"

Visar resultat 21 - 25 av 80 uppsatser innehållade orden Keywords: preschool teachers.

  1. 21. Föräldrastöd : Professionellas syn på föräldraskap, behov av föräldrastöd och samverkan

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Karin Almén Åberg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: Inom barnhälsovården erbjuds föräldrastöd både individuellt och i grupp. Barnhälsovården samverkar med personal på familjecentrum, förskollärare och förebyggande socialtjänst, i föräldragruppsarbetet. LÄS MER

  2. 22. Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan : Dokumentation-och informationsverktyget - Pluttra

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Madelen Handell; [2017]
    Nyckelord :Systematiskt kvalitetsarbete; förskola; Pluttra; pedagogisk dokumentation; pedagoger;

    Sammanfattning : This is a Degree of Master essay in the Degree of Master Programme in Education Leadership and school development at Karlstad’s university. The essay is directed towards school administrators and educators who are interested in systematic quality work and pedagogical documentation in Preschool. LÄS MER

  3. 23. "karékla betyder stol på svenska..." : En studie om pedagogers arbete med språkutveckling hos tvåspråkiga barn i mångkulturella förskolor.

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ann-Margreth Brunell; Anette Gåredfelt; [2017]
    Nyckelord :Mångkulturell; tvåspråkighet; språkutveckling; enspråkighet; modersmål;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate teachers’ experiences of children’s language development in multicultural preschools. The study included the following research questions: 1.How do teachers work  in multicultural preschools to help children with their language development; 2. LÄS MER

  4. 24. "Sluta! Du får inte vara med!" : En normkritisk essä om pedagogens inflytande på barns fria lek i förskolan

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jenny Deiters; [2017]
    Nyckelord :preschool; free play; social interaction; norms; involved teachers; curriculum; förskola; fri lek; socialt samspel; normer; närvarande pedagoger; läroplanen;

    Sammanfattning : Title: "Stop! You can't play with me!" A norm-critical essay on how the teacher influences children's free play at preschool Abstract This essay is based on two cases describing two children in a few different situations at preschool. These cases form the basis of a dilemma, discussing how involved the teacher should be in children's free play. LÄS MER

  5. 25. Är introvert och extrovert något man är, eller något man blir?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexandra George; Sara Grankvist; [2017]
    Nyckelord :Barn; Förskola; Beteende;

    Sammanfattning : I förskollärarens uppdrag ingår det att alla barn ska bli sedda. Denna studie syftar därför till att undersöka hur förskollärare, pedagoger samt specialpedagog tänker kring hur de arbetar med extroverta och introverta beteenden hos barn, varför de gör som de gör samt hur de anser att det påverkar barnens möjligheter till att känna sig inkluderade inom barngruppen. LÄS MER