Sökning: "Kommunikationsfunktioner"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsfunktioner.
1. Försvarsmakten som en lärande organisation? : En kvantitativ studie ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka vilka styrkor och svagheter som medarbetare upplever i svenska Försvarsmakten utifrån konceptet lärande organisationer. Metod: Studien har genomförts med en kvantitativ ansats genom en tvärsnittsstudie som innehåller dels OSI-enkät som är uppbyggd på en likertskala och dels en innehållsanalys av en fritextfråga. LÄS MER
2. PRATA POLITIK PÅ FACEBOOK En kvantitativ innehållsanalys av svenska politiska partiers användning av Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap – PR, opinionsbildning och omvärld Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2017 Handledare: Nicklas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 57 Antal ord: 15 505 Nyckelord: Politik, Sociala medier, Facebook, Tvåvägskommunikation, Politisk kommunikation, Politics, Social media, Political Public Relations, Kommunikationsfunktioner, Framing Syfte: Denna rapport ämnar undersöka hur svenska riksdagspartier kommunicerar med befolkningen på Facebook mellan åren 2012–2016. De två ämnen som ligger till grund för undersökningen är sjukvård och utbildning. LÄS MER
3. Tillit till en virtuell community och dess användare : En studie om Blocket som mötesplats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Idag används Internet bland annat som ett kommunikationsmedium för folk att interagera med varandra på olika sätt, oberoende av geografisk tillhörighet. Så kallade virtuella communities blir fler och fler samt lockar en större skara användare. En virtuell community som används flitigt i Sverige är annonsplatsen Blocket. LÄS MER
4. Ideella organisationer på Twitter : En kvantitativ innehållsanalys av svenska jämställdhetsorganisationers användning av Twitter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Previous research on Twitter use among nonprofit organizations has been centered on the US, thisessay Nonprofits on Twitter: a content analysis of Swedish nonprofits working for gender equalityseeks to expand that research to include nonprofit organizations operating in Sweden. By studying tenSwedish nonprofits all working to achieve gender equality this study can begin filling a gap in theexisting research. LÄS MER
5. "We rock!" i den virtuella världen : En undersökning av svenska festivalers strategiska kommunikationsarbete i sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Sociala medier och public relations kan vara effektiva verktyg i festivalers strategiska kommunikationsarbete. För att kunna skapa en dialog och upprätthålla en relation till sin publik använder arrangörerna ett antal tekniker och PR- strategier. LÄS MER