Sökning: "Kotler"

Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade ordet Kotler.

  1. 16. From Sole-Creation to Co-Creation : Social Marketing Value Creation through Corporate-NPO Collaboration

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :María Jesús E Cascante Quirós; Natalia Schlothauer; [2017]
    Nyckelord :Social marketing; social marketing process; non-profit organisation NPO ; continuum; cross-sector social partnerships; CSSPs ; corporate-NPO collaboration; collaborative value creation framework CVC ;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to investigate the structure of social marketing within a collaboration between non-profit organisations (NPOs) and business organisations as well as whether this collaboration facilitates the process of social marketing for the NPOs. For this purpose, Austin and Seitanidi´s (2012a, 2012b, 2014) Collaborative Value Creation (CVC) framework was applied to social marketing as value outcome by combining it with Andreasen and Kotler´s (2003) model of the social marketing process in NPOs. LÄS MER

  2. 17. Platsen, staden och varumärket : En kvalitativ studie om varumärket Sundsvall - Norrlands Huvudstad

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fredrik Fischer; Christoffer Andrä; [2017]
    Nyckelord :Place branding; Sundsvall; Varm och kall marknadsföring; Positionering; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Vad gör egentligen att städer måste marknadsföra sig som ett varumärke? Det finns de som påstår att teknikens frammarsch och globaliseringen i världen har gjort att städer måste tävla mot varandra för att vara attraktiva turistmål, arbetsplatser och kulturellt viktiga platser att besöka (Riza, Doratli & Fasli, 2012:293). Turismen exempelvis är viktig då det direkt och indirekt skapar olika arbetstillfällen för regionen, vilket i sin tur hjälper till med att skapa högre skatteintäkter (Gertner & Kotler, 2002:255). LÄS MER

  3. 18. Marknadsföringsstrategi på nya marknader : Hur utformar företag sin strategi för framgång?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Warnerman; Marcus Persson; [2016]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategi; standardisering; anpassning; contingency; Kotler; marketing mix;

    Sammanfattning : I en alltmer globaliserad värld ställs företag inför nya utmaningar och möjligheter i och med att nya marknader uppstår. En av dessa utmaningar är hur ett företags marknadsföringsstra- tegi ska utformas för att en expansion eller lansering ska lyckas på en ny marknad, någonting som är intressant för både det multinationella företaget såväl som det mindre företaget på väg att expandera internationellt. LÄS MER

  4. 19. Fysiska modebutikers överlevnad : En studie på kvinnligt konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Edlund; Emma Nilsson; Jennifer Jansson; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Fysiska modebutiker; AIDA; Generationer; Personlig service;

    Sammanfattning : Inom en snar framtid förutspås en massiv butiksdöd för de fysiska modebutikerna. Anledningen till denna profetia tros vara den snabbt växande e-handeln. Utbudet av produkter har blivit allt större och allt fler konsumenter använder e-handel för att tillgodose sina behov av modevaror. LÄS MER

  5. 20. Analyzing the Factors that Drive Wine Sales in Sweden : A Regression Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ida Palmgren; Emma Soc Deschaeck; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is a combined study of applied mathematical statistics and industrial engineering and management implemented to analyze and determine the success factors in the Swedish wine market to increase the profitability of wine producers. Hence, this thesis applied both a quantitative and qualitative approach to address this aim. LÄS MER