Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Marknadsföring och relationer i den digitala världen : En fallstudie över företags digitala marknadsföringsmetoder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att ha en tydlig marknadsföringsstrategi har blivit allt viktigare i takt med att företag börjatkonkurrera både regionalt och nationellt. Tillsammans med den växande digitala världen hardet blivit allt viktigare att skapa och behålla relationer till sina kunder för att i längden skapakundlojalitet. LÄS MER
2. Double-Sealing Recycled Paper Parcels in Sustainable Marketing & Consumer Decision-Making Factors. : The case Study of PostNord Logistics and Customers.
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract: - This Master’s Thesis explains the relevancy of sustainable marketing, sustainability, e-commerce, circular economy of recycled paper packaging in the correlation of consumer perception, consumer decision making factors towards recycling and sustainability benefits. Although the paper discusses sustainable marketing in a circular economy aspect potential in regards to recycled paper parcels, the research will mainly focus on the postal carrier company named PostNord based in Nordic countries; the paper will emphasise how the double-sealing recycled paper could increase the number of customers and sustainability ofthe company and consumer perception towards these type of packaging as a parcel. LÄS MER
3. Unga svenska TikTok-användare och konsumtion : Effekten av organisk marknadsföring av trendiga skönhetsprodukter som påverkar unga svenskars konsumtion
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This study includes an analysis and an understanding of the issue in the subject area of young adults in Sweden, TikTok, consumption and organic marketing. The purpose of the study is to examine how organic marketing on TikTok can influence young adults’ consumption, specifically of beauty products. LÄS MER
4. Investeringar i fonder - en känslomässig affär
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER
5. Consumer participation in environmental brand activism on Instagram: A case study of consumers use of hashtags in relation to Oatly's Swedish campaign Ditch Milk.
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Environmental brand activism has become a strategy applied by many brands to engage and take a stand in the issue of climate change. The aim is to spur a debate and spark an interest and collective action among the consumers (Sarkar & Kotler, 2018). LÄS MER