Sökning: "Kundinvolvering"
Visar resultat 6 - 10 av 56 uppsatser innehållade ordet Kundinvolvering.
6. Energibolags arbete med digitalisering för en marknadsstyrd energiförsörjning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Den digitala transformationen som genomsyrar många delar i samhället idag har inte bearbetatsi energibranschen i samma grad. Energibranschen står inför stora förändringar med mål av attvara fossilfria fram till 2040. LÄS MER
7. Framgångsfaktorer och hinder för små företag vid utveckling av en hållbar innovation: utifrån ett kund och företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Bakgrund: En stor del av Sveriges företag är idag små företag och allt fler kunder efterfrågar hållbara innovationer. Dock saknas det forskning gällande just småföretag och hållbarhet inom ny produktutveckling (NPD). LÄS MER
8. Integrering av medarbetarperspektiv vid utveckling av digitala vårdtjänster inom primärvården
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : Nya tekniska innovationer dyker ständigt upp som kan förändra en hel bransch. För att bolag ska behålla sin marknadsposition måste de vara uppmärksamma och vara öppna för nya tekniska lösningar. LÄS MER
9. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER
10. Value co-creation: Enablers and risks during value proposition development : A case study in the IT industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to advance the understanding of what enablers and risks become evident in value co-creation and how they affect value proposition development. To fulfill this research purpose, the following research questions were derived: RQ1: What are the enablers that become evident during value co-creation in an IT context?, RQ2a: What are the risks that become evident during value co-creation in an IT context?, and RQ2b: How can IT service providers mitigate these risks during value proposition development? Method – The study is an exploratory inductive single case study of a specific business environment that revolves around related services in the IT industry. LÄS MER