Sökning: "Kvalitet textil"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden Kvalitet textil.

  1. 1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  2. 2. Orsakerna bakom revisionsmisslyckanden : En analys av Revisorsinspektionens disciplinärenden

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elliot Olsson; William Westerlund Holappa; Otto Andréasson; [2023]
    Nyckelord :Swedish Inspectorate of Auditors; disciplinary cases; auditor failure; auditor misconduct; the auditing profession; the auditing process.; Revisorsinspektionen; disciplinärende; revisorsmisslyckande; revisorsfelaktighet; revisionsprofessionen; revisionsprocessen.;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns det ett stort antal olika redovisningsstandarder och regelverk som företag måste förhålla sig till. Revisorerna granskar redovisningen för att se till att den upprätthåller den kvalitet som krävs för att den ska ge en rättvisande bild av företaget. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER

  4. 4. Undersökning av ljudemission för conveyorsystem enligt standard

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Evin Haddad; Carl Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Arbetsmiljö; decibel; ljudemission; standard och testutförande;

    Sammanfattning : I strävan efter en effektiviserad och optimerad produktion har conveyorsystem blivit en betydande del av många industrier. Med ett stort utbud av tillgängliga conveyorsystem uppstår behovet av standarder för dessa system. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER