Sökning: "Kvalitetsdeterminanter"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsdeterminanter.

  1. 1. Kvalitet till Er tjänst! : Vad värdesätter affärsresenärer vid en hotellvistelse?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diana Hillberg; Alexandra Johansson; [2009]
    Nyckelord :Hotell; Affärsresenärer; Hotellvistelse; Hotellgäster; Tjänstekvalitet; Kvalitetsdeterminanter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka vad affärsresenärer anser vara viktigt vid en hotellvistelse. En enkätundersökning utfördes på ett hotell i mellersta Sverige för att ta reda på detta. LÄS MER

  2. 2. Kundupplevd tjänstekvalitet- en studie om poker på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Hedström; Magnus Janfjord; Johan Gärdsmark Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; poker; kvalitetsdeterminanter; Internettjänster; kundlojalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att definiera hur begreppet kvalitet ska tolkas för poker på Internet. Genom att ställa användarnas upplevda kvalitet gentemot branschens definition på kvalitet, ämnar vi att öka förståelsen för vad som betecknar en god kvalitet på en Internettjänst. LÄS MER

  3. 3. Kundupplevd tjänstekvalitet på Internethandelsplatser

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Jagusch; Fredrik Persson; [2002]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; Internethandel; detaljhandel; kundupplevelse; kvalitetsdeterminanter; usability; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SYFTE Undersökningens syfte är att skapa förståelse för vilka kvalitetsdeterminanter som är betydelsefulla för den kundupplevda tjänstekvaliteten på Internetbaserade handelsplatser. PROBLEM Vilka determinanter beskriver hur kunder upplever tjänstekvalitet på detaljhandelstjänster som utförs över Internet? METOD Efter genomgång av de tjänstekvalitetsteorier som finns idag inom tjänstemarknadsföringen visade det sig att det saknades modeller som beskriver teknologibaserade tjänster där kunden använder sig av egen utrustning för att handla på Internet. LÄS MER