Sökning: "Hotellvistelse"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Hotellvistelse.
1. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER
2. An App for Measuring Guest Satisfaction During a Hotel Stay
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Denna studie berör gästnöjdhet och återkoppling vilka är viktiga aspekter när man arbetar med kunder. Speciellt inom hotellindustrin är detta viktigt då bra service handlar om att känna sin gäst. Hotellen vill veta alla bekymmer eller funderingar som gästen har medan de är kvar på hotellet för att kunna kompensera innan de lämnar. LÄS MER
3. Den hållbara hedonismen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Enligt Hirschman och Holbrook (1982) innebär hedonism njutning, och de hävdar att turister reser av hedonistiska skäl. Hotellverksamheter har blivit allt mer ifrågasatta ur ett hållbarhetsperspektiv när hedonism blivit allt viktigare inom hospitalitybranschen. LÄS MER
4. Hotellobbyn - En plats för sensoriskt samspel : En kvalitativ studie om hur hotell bör tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte & forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra på vilka sätt hotell kan tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby för att förbättra sina gästers upplevelse och därmed stärka sin position på marknaden. Med syftet som bakgrund formulerades två forskningsfrågor: • Vilken betydelse har ett första intryck i en lobby och hur kan det påverkas av sinnesorienterad marknadsföring? • Hur kan en mer positiv kundupplevelse i lobbyn, via sinnesorienterad marknadsföring, vara stärkande för ett hotells varumärke? Metod: Studien är grundad i en kvalitativ forskningsmetod för att uppnå en djupare förståelse för ämnet. LÄS MER
5. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER