Sökning: "Lars Palm"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Lars Palm.

  1. 11. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tero Marjamäki; Henrik Svensson; [2008]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of mouth; Word of mouth marketing; Stealth marketing; Buzz marketing; Viral marketing;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER

  2. 12. Nästa generations TV

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Eliasson Hanna; Carlsson Maria; [2008]
    Nyckelord :Webb-tv; kommunikationskanaler; Varumärkesarbete; Nästa generation; SWOT-analys;

    Sammanfattning : Abstract Författare: Maria Carlsson och Hanna Eliasson Handledare: Lars Palm Examinator: Ingegerd Rydin Titel: Webb-tv, nästa generations kommunikationskanal Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap Högskolan i Halmstad 61-90 poäng. År: HT 2007 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur varumärkesarbetet kan effektiviseras och utvecklas genom webb-tv mot nästa generation. LÄS MER

  3. 13. Varför leder inte lyckad FoU-kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helena Mortenius; [2007]
    Nyckelord :Forskning och Utveckling FoU ; kommunikation; kultur; etnografi; attitydförändring; självbild; organisation; socialisation; internalisering.;

    Sammanfattning : Titel: Varför leder inte lyckad Forsknings- och Utvecklings (FoU) - kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland. Författare: Helena Morténius Utbildning: Medie- och kommunikationsvetenskap, 61-80p, VT 2007. LÄS MER

  4. 14. Kommunikationens roll vid förankring av FoU (forskning och utveckling) i hälso- och sjukvården

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helena Mortenius; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; information; organisation; FoU; hälso- och sjukvård;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationens roll vid förankring av forskning och utveckling (FoU) i hälso- och sjukvården Författare: Helena Morténius Utbildning: Medie och kommunikationsvetenskap, 41-60p, HT 2005 Institution: Medie- och kommunikationsvetenskap, Sektionen för Hälsa och Samhälle, Högskolan i Halmstad, Box 823, 301 18 Halmstad. Handledare: Lars Palm, professor Examinator: Nicklas Håkansson, universitetslektor Problem: FoU-enhetens uppgift är att förankra forskningstänkande och implementering av forskningsrön bland primärvårdsanställda. LÄS MER

  5. 15. Ivar Lo-Johansson 1961-1980 : utkast till en kommande bibliografi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anders Bondeson; Airi Palm; Agneta Strandberg; [1982]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta utkast till en kommande bibliografi över Ivar Lo Johansson utgörs av en verkförteckning, bidrag i antologier, samt tidnings- och· tidskriftsartiklar under perioden 1961-1980. Förteckningens uppställning följer i stort 1961 års bibliografi sammanställd av Lars Furuland och Ragnar Oldberg. .. LÄS MER