Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Social Customer Relationship Management : En kvalitativ studie om hur svenska företag i dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jennifer Palm; Louise Wallsten; [2021]
    Nyckelord :Social Customer Relationship Management SCRM ; Sociala medier; Electronic-Word-Of-Mouth eWOM ; Dagligvaruhandel;

    Sammanfattning : Titel: Social Customer Relationship Management - En kvalitativ studie om hur svenska företag inom dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jennifer Palm och Louise Wallsten   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2021 - maj     Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse för hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med SCRM.     Metod: En kvalitativ forskningsansats tillämpas för denna uppsats. LÄS MER

  2. 2. Ledanuten lotsdispens i Sverige och i Finland

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Niclas Bomgren; Lars Palm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Deltagarkultur i en filterbubbla : En innehållsanalys av nätsamhället Twitch.tv's externa kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Michael Johansson; [2016]
    Nyckelord :filter bubble; participatory culture; social media; Twitch; Twitch.tv; marketing communications; discourse analysis; content analysis; identification; spreadable media; gaming culture; filterbubbla; deltagarkultur; sociala medier; Twitch; Twitch.tv; marknadskommunikation; diskursanalys; innehållsanalys; identifikation; spridbar media; spelkultur;

    Sammanfattning : Participatory culture inside a filter bubble – A content analysis of the network society Twitch.tv’s external communication. The aim of this essay was to study how user-generated content is being used and how it is presented by Twitch Interactive, Inc. LÄS MER

  4. 4. Bli matsmart! : En retorisk och semiotisk analys av Gästrike återvinnares matsvinnskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elina Turpeinen; [2016]
    Nyckelord :Campaign; food waste; Gastrike atervinnare; rhetoric; semiotic.; Gästrike återvinnare; kampanj; matsvinn; retorik; semiotik.;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to study Gästrike återvinnare’s campaign to reduce food waste. The main purpose is to give a thorough presentation and analysis of how they attempt to convince the residents of Gävle to decrease their food waste. My choice of method is a combined rhetoric and semiotic. LÄS MER

  5. 5. Kommunal miljökommunikation - En nyckel till framgång

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Jessika Öberg; [2016]
    Nyckelord :Miljökommunikation; kommuner; miljöarbete; klimathot; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Environmental communication is essential for success in the efforts to prevent or adapt to climate change. This is important at all levels but municipalities often seem to fail at this task. LÄS MER