Sökning: "Lars Palm"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Lars Palm.

  1. 6. “Alltså om Twitter är som Aktuellt… så är ju Instagram mer som morgonsoffan” : En kvalitativ analys av Veronica Palms och Lars Ohlys Instagram-användande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Lova Henrikson; Felix Bergenholtz; [2014]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; sociala medier; kritisk diskursanalys; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : De senaste åren har präglats ett av sociala medier-bruk i stadigt ökande omfattning. Bilddelningsplattformen Instagram är ett av dessa medier. Med 150 miljoner användare* (data hämtad 6 september 2013), är plattformen ett av de största sociala nätverken idag. LÄS MER

  2. 7. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  3. 8. Europeiska Unionen : En resa genom tid om hur dagspressen i två nationer framställer europeisk gemenskap

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Jenny Eriksson; [2010]
    Nyckelord :European Union; media; media coverage; quantitative method; agenda-setting theory; framing; political communication; European identity.;

    Sammanfattning : This thesis has its focus on media portrayal of a large political institution; the European Union. Articles from two nations daily newspapers have been analyzed in order to examine how the European Union is described and framed for their readers. LÄS MER

  4. 9. Politik i sociala medier : En studie om hur politiska ungdomsförbund använder sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Susanne Lundström; Anna-Lotta Ohlén; [2009]
    Nyckelord :Sociala medier; Politiska ungdomsförbund; opinionsbildning; communitys; medlemsrekrytering;

    Sammanfattning : Titel: Politik i sociala medier - En studie om hur politiska ungdomsförbund använder sociala medier. Författare: Susanne Lundström och Anna-Lotta Ohlén Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad, Sektion Hälsa och Samhälle Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp År: 2009 Syfte: Att förstå hur politiska ungdomsförbund använder sig av sociala medier. LÄS MER

  5. 10. När förtroendet är starkaste valutan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Brandt; Åsa Lifbom; [2009]
    Nyckelord :Kommunikation; förtroende; varumärke; finanskris; media; Swedbank; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: När förtroendet är starkaste valutan – En studie om förtroende och extern kommunikation under finanskrisen, med fokus på storbankerna Swedbank och Handelsbanken. Seminariedatum: 2009-01-12 Kurs: Kandidatexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. LÄS MER