Sökning: "Louise Ericsson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Louise Ericsson.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Andersson; Annie Ericsson; Martyna Maria Wilczynska; [2021]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; konsumentattityder; digital köpprocess; digitala plattformar; the tricomponent attitude-modellen; FFF-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka attityder konsumenter har till individanpassad marknadsföring och huruvida attityderna påverkas av var konsumenten befinner sig i köpprocessen, vilken relation de har till företaget, samt faktorerna ålder, deras inställning till personlig integritet och vilket förtroende de har för företag. Teoretiskt ramverk: Köpprocessen av Kotler och Keller, digitala kundresan av Ström och Vendel, omnichannel (flerkanalsstrategi) av Bijmolt et al. LÄS MER

  2. 2. ”Man får gilla läget” – En kvalitativ studie om hur personer 70 år och äldre upplever och hanterar sin vardag under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Jenny Ericsson; Louise Hägg; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Riskgrupp; Restriktioner; Görandet; Varandet; Blivandet; Tillhörandet; Arbetsterapi; Aktiviteter i vardagen; Aktivitetsvetenskap; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin har medfört restriktioner för riskgruppen 70 år och äldre som uppmanades att undvika nära kontakter, vilket resulterade i att många isolerade sig i sina hem. Deras vardag och möjlighet till aktivitet och delaktighet förändrades plötsligt. LÄS MER

  3. 3. Leadership and Brand Alignment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Hesseborn; Hampus Harrysson; Isabell Weber; [2019]
    Nyckelord :Visibility; Brand Identity; Leadership Theory; Brand Orientation; Brand-Oriented Leadership; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this journal is to describe and analyse both the corporate leader's and the brand’s visibility in order to understand the different types of alignment between corporate leaders and brands. The research has a qualitative and inductive approach and is conducted through a multiple-case study where four leaders and their respective brands were described and analysed. LÄS MER

  4. 4. Every Generation Has Its Way. A Need To Disobey -En kvalitativ studie om hur storföretagen Volvo Group och Ericsson reproducerar metanarrativen om generation Z i respektive företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iris Minö; Louise Granström; [2017-08-30]
    Nyckelord :Generation Z; generationsskillnader; metanarrativ; narrativ; nyinstitutionell teori; löskoppling; isomorfism; storföretag; Volvo Group; Ericsson;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Det sådde ett frö inom mig, att jag skulle med vilja skapa ett eget företag. : En studie om kvinnliga företagares upplevelser av etableringsfasen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Ericsson; Stina Mattsson; Louise Stövegård; [2017]
    Nyckelord :Female business owners; experiences; the establishment phase and Sweden; Kvinnliga företagare; upplevelser; etableringsfasen och Sverige.;

    Sammanfattning : A business owner describes as an individual that identifies new business opportunities and turn them into new business activities. The establishment phase is where the business owner starts the business and see if the business idea works. The business owner also identifies the market and produces products and services during this phase. LÄS MER