Sökning: "Louise Ericsson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Louise Ericsson.
1. Individanpassad marknadsföring på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka attityder konsumenter har till individanpassad marknadsföring och huruvida attityderna påverkas av var konsumenten befinner sig i köpprocessen, vilken relation de har till företaget, samt faktorerna ålder, deras inställning till personlig integritet och vilket förtroende de har för företag. Teoretiskt ramverk: Köpprocessen av Kotler och Keller, digitala kundresan av Ström och Vendel, omnichannel (flerkanalsstrategi) av Bijmolt et al. LÄS MER
2. ”Man får gilla läget” – En kvalitativ studie om hur personer 70 år och äldre upplever och hanterar sin vardag under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin har medfört restriktioner för riskgruppen 70 år och äldre som uppmanades att undvika nära kontakter, vilket resulterade i att många isolerade sig i sina hem. Deras vardag och möjlighet till aktivitet och delaktighet förändrades plötsligt. LÄS MER
3. Leadership and Brand Alignment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this journal is to describe and analyse both the corporate leader's and the brand’s visibility in order to understand the different types of alignment between corporate leaders and brands. The research has a qualitative and inductive approach and is conducted through a multiple-case study where four leaders and their respective brands were described and analysed. LÄS MER
4. Every Generation Has Its Way. A Need To Disobey -En kvalitativ studie om hur storföretagen Volvo Group och Ericsson reproducerar metanarrativen om generation Z i respektive företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Det sådde ett frö inom mig, att jag skulle med vilja skapa ett eget företag. : En studie om kvinnliga företagares upplevelser av etableringsfasen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : A business owner describes as an individual that identifies new business opportunities and turn them into new business activities. The establishment phase is where the business owner starts the business and see if the business idea works. The business owner also identifies the market and produces products and services during this phase. LÄS MER