Sökning: "Mänskligt beteende"
Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade orden Mänskligt beteende.
21. "Tänk om det vore lätt att äta rätt" : nudging med etologiska robotar i en spekulativ framtid
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Det mest miljöskadliga livsmedlet är kött, trots kunskapen motiveras inte människor till att minska sin köttkonsumtion. Konsumtion handlar också omkänslor och sociala normer. Människor saknar kunskap för att lyckas implementera förändringar i deras beteende. LÄS MER
22. Explainable Reinforcement Learning for Risk Mitigation in Human-Robot Collaboration Scenarios
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Reinforcement Learning (RL) algorithms are highly popular in the robotics field to solve complex problems, learn from dynamic environments and generate optimal outcomes. However, one of the main limitations of RL is the lack of model transparency. This includes the inability to provide explanations of why the output was generated. LÄS MER
23. Övervakning av friluftslivets effekter på Kullabergs naturreservat
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologiSammanfattning : Sedan COVID-19 etablerade sig i Sverige har antalet besökare i naturområden ökat drastiskt i många delar av landet. Detta fenomen har sannolikt både positiva och negativa effekter på naturvärdena i berörda områden. LÄS MER
24. Orsak och konsekvenser av hög detaljeringsgrad i detaljplaner
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : I arbetet studerades vad som kan orsaka hög detaljeringsgrad i detaljplaner. Samt vilka konsekvenser som hög detaljeringsgrad kan resultera i. Litteraturstudien visade att hög detaljeringsgrad sannolikt inte berodde enbart på lagstiftning, utan även på mänskligt beteende och vanor. LÄS MER
25. Annonsundvikande på Sociala Medier : En studie om konsumenters attityder till annonser på sociala medier och dess effekt på annonsundvikande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en växande marknadsföringsplattform med en stor mängd reklam och annonser. Den ökade mängden annonser har dock lett till en motreaktion hos konsumenter i form av annonsundvikande. LÄS MER