Sökning: "Macro- and Micro influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Macro- and Micro influencers.

  1. 1. Understanding Sustainability Transitions: The Perspective of Innovators in incumbent firms - A case study of the roles and challenges faced by innovators and incumbent firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marcus Källström; [2023-07-20]
    Nyckelord :Sustainability transitions; Transitions; Sustainability; Innovators; Incumbent firms; Multi-level perspective; Regime innovation; Role of innovators; Transition roles;

    Sammanfattning : Creating green sustainable innovation is a step in the right direction towards a sustainable future. It is however not sure that incremental improvements will be enough, it is instead called for radical shifts in socio-technical systems, so called sustainability transitions. LÄS MER

  2. 2. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melis Cetin; Mickaela Georges; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; TikTok; Sociala medier; Mikro-influencer; Makro-influencer; Source credibility;

    Sammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER

  3. 3. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rania Taras; Suaad Ismail; [2023]
    Nyckelord :Influencer; generation z; trovärdighet;

    Sammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  5. 5. Under the Influence : A Qualitative Study of How Social Media Influencers Can Influence Followers on Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Julia Larsson; Viktoria Niklasson; Lisa Liljegren; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Institutional Theory; Institutional logic; Legitimation; Relationship Marketing; Social Media; Social Media Influencers;

    Sammanfattning : Background: Social media has become a big part of our society. One platform that has had remarkable growth in popularity is Instagram. In Sweden, Instagram had 5.75 million users in 2021. LÄS MER