Sökning: "Magdalena Pierre"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Magdalena Pierre.

  1. 1. “Du måste lära dig om du ska överleva” - En kvalitativ studie om ideella verksamheter och kommunala myndigheters arbete med ofrivilligt digitalt utanförskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Manuella Hochfellner; Magdalena Zezovski Lind; [2021]
    Nyckelord :digital exclusion; digital divide; digital exclusion social work; non-profit organization; municipal administration Nyckelord: Digitalt utanförskap; digitalisering; utsatta grupper; ideella organisationer; kommunala verksamheter; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur ideella verksamheter och kommunala myndigheter arbetar med digital utanförskap bland sina klienter, vilka faktorerna för digital utanförskap kan vara samt hur den digitala utvecklingen ser ut. Studien genomfördes som en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. “The bottle of whiskey – a second one – was now in constant demand by all present” : Alcohol Consumption as Cultural Capital and Part of Habitus in F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Magdalena Wojnar; [2020]
    Nyckelord :The Great Gatsby; F. Scott Fitzgerald; alcohol consumption; habitus; Pierre Bourdieu; Prohibition; 1920s; United States;

    Sammanfattning : This essay investigates the status of alcohol consumption in F. Scott Fitzgerald’s novel The Great Gatsby (1925). The analysis focuses on character study reading of Jay Gatsby, and Tom and Daisy Buchanan in conjunction with Pierre Bourdieu’s theory of habitus, by placing habitus in the specific historical context of the novel. LÄS MER

  3. 3. Consumer perceived brand innovativeness : Effects and Moderation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Magdalena Pelikan; Pierre Meynard; [2018]
    Nyckelord :Perceived brand innovativeness; consumer attitude; purchase intention; consumer satisfaction; consumer excitement;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to extend the understanding of consumers’ perceived brand innovativeness. Within a quantitative approach an online survey was conducted, using a quota-sample of 501 physically active Germans. The data was analyzed through simple linear regression, mediation and moderation analysis. LÄS MER

  4. 4. Gymnasievalet ur ett föräldraperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Magdalena Buczek; Mirsada Softic; [2011]
    Nyckelord :föräldrar; gymnasieval; kulturell bakgrund; kulturellt och socialt kapital; påverkan; ungdomar;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att undersöka föräldrars erfarenheter kring sin egen påverkan vid sina ungdomars gymnasieval och om det finns skillnader mellan olika kulturella bakgrunder gällande föräldrapåverkan. Vi vill även undersöka om det finns andra bakomliggande påverkansfaktorer vid gymnasievalet. LÄS MER