Sökning: "Malin Torstensson"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Malin Torstensson.

  1. 1. Den organisatoriska rättvisans påverkan på arbetstillfredsställelse hos personal i organisationer som använder bemanningspersonal : En kvantitativ tvärsnittsstudie inom tillverkningsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Malin Torstensson; Nora Shalaby; [2022]
    Nyckelord :Job satisfaction; organizational justice; temporary agency workers; permanent employees; manufacturing industry; Arbetstillfredsställelse; organisatorisk rättvisa; bemanningspersonal; ordinarie anställda; tillverkningsindustrin;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Användning av bemanningspersonal är utbrett i Sverige, ca en tredjedel av den privata sektorn använder bemanningspersonal och det vanligaste motivet är för att uppnå flexibilitet och stabilitet i personalstyrkan. Bemanningspersonalens triangulära förhållande mellan bemanningsföretaget och kundorganisationen skapar utmaningar för kundorganisationen i ledningen av arbetet. LÄS MER

  2. 2. Framgångsrik statistikundervisning med Excel : En kvantitativ enkätundersökning om matematiklärares vanor och erfarenheter av att använda Excel som ersättande, förstärkande och transformerande verktyg i statistikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fred Fordell; Malin Torstensson; [2021]
    Nyckelord :Excel; kalkylprogram; statistikundervisning; lärarvanor; ersättning; förstärkning; transformering;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa enkätundersökning avser att kartlägga matematiklärares vanor och erfarenheter av att använda Excel i den gymnasiala statistikundervisningen. Studien tar sin grund i Hughes, Thomas och Scharbers teoretiska ramverk The RAT Framework som beskriver hur digitala verktyg kan användas i undervisningen med en ersättande, förstärkande och transformerande funktion. LÄS MER

  3. 3. Framgångsrik statistikundervisning med Excel : En systematisk litteraturstudie om elever och lärares erfarenheter av Excel som ersättande, förstärkande och transformerande verktyg i statistikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fred Fordell; Malin Torstensson; [2020]
    Nyckelord :Excel; kalkylprogram; statistikundervisning; lärarerfarenhet; eleverfarenhet; ersättning; förstärkning; transformering;

    Sammanfattning : Denna systematiska litteraturstudie syftar till att undersöka hur och med vilken effekt Excel implementeras i matematikundervisning, främst statistikundervisning, i gymnasieskolan eller motsvarande skolnivå internationellt. Studien identifierar Excelimplementeringen i ersättande, förstärkande och/eller transformerande syfte, och identifierar vidare vilka lärar- och eleverfarenheter, positiva och negativa, som synliggörs i förhållande till de tre typerna av Excelanvändning. LÄS MER

  4. 4. Fritidspedagogers syn på sin yrkesidentitet och samarbete med lärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Torstensson; [2018]
    Nyckelord :fritidspedagog; fritidslärare; samarbete; yrkesidentitet; kunskapsbas;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur fritidspedagoger resonerar om sin yrkesidentitet idag och sitt samarbete med lärare. Fritidspedagogens yrkesidentitet kan vara både tydlig och otydlig. Detta beror på vilken yrkesbefattning pedagogen har på den verksamma skolan. LÄS MER

  5. 5. Customer Support Chat : A strategic tool for a company

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Torstensson; Emmy Dannehall; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to investigate if a customer support live chat can be used as a strategic tool to increase customer satisfaction and build a stronger relationship. To gather our data, we have chosen to do qualitative interviews with Customer Support Managers at eight different e-commerce companies. LÄS MER