Sökning: "hur skapas berg"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden hur skapas berg.

  1. 1. Gatukonstens roll i stadsmiljön : En etnografisk studie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Natasha M. Obradovic; Ida Arnegärd; [2023]
    Nyckelord :street art graffiti representation urban identity; media; communication; Berlin; gatukonst; graffiti; representation; urban identitet; media; kommunikation; Berlin;

    Sammanfattning : Abstract  The purpose of this essay is to examine the role of street art in modern cities. In order to explore this we’ve chosen Berlin as our case study, particularly the districts Friedrichshain, Kreuzberg and Prenzlauer Berg. Our chosen method is ethnography. LÄS MER

  2. 2. Utomhusvistelsens betydelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Amanda Wegemo; Emma Berg; [2023]
    Nyckelord :Naturmiljö; Ramfaktorer; Utomhusvistelse; Utomhuspedagogik; Fri lek; Planerad verksamhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur förskollärarna ser på utomhusvistelsen, vilka erfarenheter förskollärarna besitter av utomhusvistelser samt om det finns ramfaktorer som påverkar arbetet med utomhusvistelser. En kvalitativ forskningsmetod har använts i studien med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Co-creating value: A service provider and customer perspective : A case study of cyber security services in the electric utility sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mathilda Berg; Olivia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Value co-creation; Value proposition; Service procurement; Cyber security services;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to investigate the challenges faced by service providers in developing value propositions for cyber security services, as well as the challenges encountered by customers when purchasing these services. Thereby, bridging the gap regarding value proposition development for cyber security services in a business-to-business context. LÄS MER

  4. 4. ATT UNDERVISA MED PLATTFORMAR Hur lärare uppfattar skolans digitala infrastruktur

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Karin Berg; Jacob Möllstam; [2022-06-30]
    Nyckelord :Skola; digitalisering; undervisning; lärplattform; sociomateriellt perspektiv; infrastruktur; affordans;

    Sammanfattning : Skolans infrastruktur präglas alltmer av olika lärplattformar. Plattformarna är skapade av någon med en agenda och har därmed själva en agens som möjliggör eller omöjliggör olika användningssätt. När plattformarna blir en större del av skolans infrastruktur så får de också en större påverkan på skolans verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers inverkan på image och värde : En kvalitativ studie på hur kreatörer kan skapa varumärkesvärde och image via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Berg; Emma Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digital flervägskommunikation har bidragit till att det blivit allt svårare för företag attdifferentiera sig på marknaden. Det beror på att publiken numera är i ständig exponeringav olika varumärken via sociala medier, vilket har haft effekt på hur varumärkesvärdeoch image skapas, kommuniceras och upplevs. LÄS MER