Sökning: "Managementkonsultbolag"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Managementkonsultbolag.
1. Värdeerbjudande i managementkonsultbranschen : En fallstudie av hur företag arbetat för att behålla personal under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Covid-19 pandemin har medfört en ökad rotation på arbetsmarknaden, bland annat eftersom arbetsgivare inte anpassat sig till arbetstagares förändrade preferenser vad gäller balans, flexibilitet och välmående i arbete och privatliv. Detta kan anses särskilt problematiskt för kunskapsintensiva företag, där anställda utgör den huvudsakliga värdeskapande resursen. LÄS MER
2. Den mänskliga balansräkningen : En kvalitativ studie om tyst kunskap i managementkonsultbolag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Kunskap får en allt mer central roll i dagens ekonomier och vissa har gått så långt att kalla det kunskaps ekonomier. Den viktigaste tillgången är inte längre finansiellt kapital och företag måste handla därefter. Managementkonsulter har blivit en del av lösningen och fyller okunskapen i dessa företag. LÄS MER
3. “Det måste vara rätt person på rätt typ av jobb”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa djupare förståelse till varför juniora managementkonsulter arbetar i den utsträckning som de gör. Vidare ämnar vi bidra med kunskap till forskning kring övertidsarbete och work life balance på kunskapsbaserade tjänsteföretag genom att, utifrån respondenternas redogörelser, undersöka juniora managementkonsulters upplevelser om deras arbetssituation. LÄS MER
4. Intern Employer Branding : En kvalitativ studie om hur tre managementkonsultbolag arbetar med intern Employer Branding
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar fenomenet intern Employer Branding. Problemet som ligger till grund för uppsatsen är konsultbranschens svårigheter i att behålla anställda och branschens höga personalomsättning. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur managementkonsultbolag arbetar med intern Employer Branding. LÄS MER
5. Communicate to Motivate : A Study on Four Swedish Cross-border Acquirers
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Communication is critical but neglected and underestimated by leaders during PAI, which is furthermore considered a key reason for acquisition failure. In connection to this problem is the lack of case studies conducted on cross-border M&A. LÄS MER