Sökning: "Manipulative information influence"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Manipulative information influence.

  1. 1. Med räckvidd långt utanför det egna landets gränser - en studie om manipulativ informationspåverkan i kinesisk engelskspråkig statsmedia genom dess narrativ om Sverige.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lina Fredlund; [2023]
    Nyckelord :Manipulative information influence; narrative; information warfare; propaganda; disinformation; soft power; China; Kina; Sweden; Svergie; China Daily; People’s Daily; Global Times; organized persuasive communication; Intelligence.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With reach far beyond the borders of one's own country, manipulative information influence can be used to threaten international security. Still, despite this threat, both researchers and practitioners are puzzled by how information influence is conducted. LÄS MER

  2. 2. Medienarrativ som vapen : En studie om informationspåverkan i kinesisk engelskspråkig statsmedia

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Lina Fredlund; [2021]
    Nyckelord :Information influence; Strategic narratives; Soft power; China; Democracy; Global Times.;

    Sammanfattning : Information influence in its most manipulative form can be equated with an attack that threatens democratic values. In order to be able to identify, respond to, and counteract such an attack, it can be argued that it is fundamental to increase the understanding of information influence as a phenomenon. LÄS MER

  3. 3. "Äkta" reklam du ej kan ignorera : En studie av hur lyssnare upplever sig påverkas av native advertising som reklamformat  i podcasts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Cornelia Persson; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Podcast; Consumers; Advertising; Native Advertising; Information Value; Credibility; Podcast; Konsumenter; Reklam; Native Advertising; Informationsvärde; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Marknadsföring genomgår en kontinuerlig utvecklingsfas i samma takt som samhället rör sig framåt. Det uppkommer därför ständigt nya former av reklam att analysera och förstå. Native advertising är ett reklamformat som de flesta medier idag använder sig av och podcasts är ett av medierna som anammat detta. LÄS MER

  4. 4. Who is winning the earnings game? : A study about earnings management and subsequent stock returns in the U.S equities market.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Albin Bjurman; Afroza Rahman; [2014]
    Nyckelord :Real earnings management; accrual-based management; stock returns; accounting variables; stock repurchases; asset pricing; earnings management;

    Sammanfattning : The earnings game and myopic performance focus induce managers to use judgment and influence to alter the reported earnings. Earnings management is the umbrella term for such manipulative actions, by accruals management or real activates management. LÄS MER