Sökning: "Maria Molin"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Maria Molin.

  1. 1. Laga eller köpa nytt? : En studie om jeans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Astrid Ramberg; Maria Mattsson; Sara Nyberg; Siri Westerblom; Johanna Molin; Torun Allansson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag slängs kläder i stora mängder och det är oftare enklare att köpa nya kläder än att laga sina gamla. Dessutom saknas kunskap om när det är värt att laga istället för att köpa nytt. LÄS MER

  2. 2. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER

  3. 3. ”Vi fick vår straff. Vi fick vårt mål och vi fick vår seger” : En kvalitativ innehållsanalys om gestaltningar av genus och nationalism i Aftonbladets rapportering av herr- och damfotbolls-VM 2018 och 2019 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Maria Molin; [2020]
    Nyckelord :Genus; Gestaltningsteorin; Medier; Nationalism; Fotboll;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how the Swedish newspaper Aftonbladet construct the image of female and male football players during the 2018 and 2019 World Cup in football. In addition to this, the study aims to investigate what ideas about gender and nationality are portrayed in the material. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesrivalitet: Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :André Berntsson; Linnéa Odbratt; [2020]
    Nyckelord :varumärken; emotionell anknytning; självkongruens; varumärkesrivalitet;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkesrivalitet - Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi.  Författare: André Berntsson, Linnéa Odbratt.  Handledare: Jonas Molin, Lars-Johan Åge. LÄS MER

  5. 5. Hur skapas positiva platsambassadörer av invånare? : En dynamisk modell

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Helena Green; Jessica Olsson; [2020]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; platsambassadörsskap; Word-of-Mouth; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Abstract         Title: How to create positive place ambassadors?   Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration   Authors: Helena Green & Jessica Olsson   Supervisor: Jonas Molin & Lars-Johan Åge   Examiner:  Maria Fregidou-Malama   Date: May 2020   Aim: The aim of the study is to understand and investigate how residents can become positive place ambassadors for their place of residence. This by researching which factors that can contribute to developing positive ambassadorship of residents in a city and how the interaction between these factors relates and connects. LÄS MER