Sökning: "Market leads"
Visar resultat 6 - 10 av 1091 uppsatser innehållade orden Market leads.
6. The financial performance differences between ESG and Non-ESG Firms in the Nordic Region – A quantitative analysis
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis presents a rigorous empirical analysis on the relationship between financial performance and ESG scores in Nordic firms from 2017 to 2022. The analysis utilizes fixed effects regression methods with cluster-robust standard errors at the company level. LÄS MER
7. Spatial Price Equilibrium in the World Natural Gas Market
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Characteristic for the world natural gas market is that the markets in different continents are not completely integrated. In some cases, this leads to exceptionally large price differences. There are two reasons for this; first the technical difficulties related to shipping natural gas, second the pricing mechanism of the natural gas market. LÄS MER
8. Ekonomiska risker med ägarlägenheter : Ägarlägenheter, en möjlighet under ekonomisk nedgång?
Kandidat-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesiSammanfattning : Ägarlägenheter är en upplåtelseform som bygger på tredimensionell fastighetsindelning. Denmöjliggjordes i svensk lagstiftning år 2009 med syftet att bidra till en mångfaldig bostadsmarknad,samt erbjuda fastighetsägaren större frihet att förfoga över den egna bostaden. LÄS MER
9. Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestation under en nedåtgående marknad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestationer under en nedåtgående marknad. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Simon Andersson och Anders Ahlqvist Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte:Syftet med den är studien är att skapa förståelse för vilka motivationsfaktorer som tydligast påverkar fastighetsmäklares motivation och prestation när bostadsmarknaden är nedåtgående. LÄS MER
10. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER