Sökning: "Martin Fredholm"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Martin Fredholm.

  1. 1. Det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskap : En explorativ studie om sponsorgivarens inställning till det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Fredholm Lundgren; Martin Berggren; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; brand reputation; exposure; on field performance; communication; Sponsorskap; varumärkesanseende; exponering; sportsligt resultat; kommunikation;

    Sammanfattning : Sponsorship is one of the most effective marketing strategies for corporations to communicate with their target audience as well as improving their brand. The most common sponsorship is sports related, despite this there is a lack of research regarding the on-field performance effect on sponsorship. LÄS MER

  2. 2. Analysis of the Many-Body Problem in One Dimension with Repulsive Delta-Function Interaction

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teoretisk fysik

    Författare :Martin Albertsson; [2014]
    Nyckelord :Many-body problem; Bethe ansatz; delta-function interaction; Bethe-Yang ansatz; Gaudin-Yang model; Lieb-Liniger model;

    Sammanfattning : The repulsive delta-function interaction model in one dimension is reviewed for spinless particles and for spin-1/2 fermions. The problem of solving the differential equation related to the Schrödinger equation is reduced by the Bethe ansatz to a system of algebraic equations. LÄS MER

  3. 3. Mobile Applications Industry - Industry Dynamics and Business Models

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Gunnarsson; Martina Fredholm; [2013]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Godbiten - en bit på vägen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Fredholm; Kathrine Wirén; Martin Hesselgren; [2001]
    Nyckelord :förpackningar; kakor; bakverk; design; familjeföretag; SME; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Godbiten – en bit på vägen Författare: Jens Fredholm, Martin Hesselgren, Kathrine Wirén Handledare: Christer Kedström Problematisering: Företaget Godbiten tillämpar en odifferentierad marknadsföring av sina produkter. Deras strategi är att tillgodose hela marknaden med bageriprodukter. LÄS MER