Sökning: "Medborgare hållbar utveckling"

Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade orden Medborgare hållbar utveckling.

  1. 11. Fysik och hållbar utveckling i förskolan : Handlingskompetens för samhällets yngsta medborgare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Sofie Berglund; Katarina Granqvist; [2021]
    Nyckelord :Action competence; education; physics; preschool; sustainable development.; Förskola; fysik; handlingskompetens; hållbar utveckling; undervisning.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute with more knowledge about how  preschool educators experience children’s influence in relation to the preschool's curriculum goals regarding physics and sustainable development. The study method consists of two sub-studies, a questionnaire survey and an interview study. LÄS MER

  2. 12. En knuff i rätt riktning - en vinst för samhället och individen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Kajsa Kihlberg; [2021]
    Nyckelord :Sustainable consumption; circular economy; nudging; nudge; behavioural theory; Retuna Återbruksgalleria; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze how Retuna Återbruksgalleria by using Nudging, a behavioural theory, could operate as an environmental educator and attain a sustainable consumer which together could result in competitiveness on the market. Four different nudging tools was analyzed; simplification and framing of information, changes in the physical environment, the default option and the use of social norms. LÄS MER

  3. 13. Language is the Key to All Learning : A Study in the Preschools' and Kindergartens' Work for Future Inclusion in Socioeconomic Vulnerable Areas

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Juan Soto; Magnus Fransson; [2021]
    Nyckelord :Child’s Language Development at Preschool and Kindergarten; Socioeconomic Vulnerability Areas; Inclusion; Exclusion; Cooperation with Guardians; Barns språkutveckling vid förskolan; socioekonomiskt utsatta områden; inkludering; uteslutning; samarbete med vårdnadshavare;

    Sammanfattning : This study is focusing on the importance of the development of children’s language skills in preschools and kindergartens for successful implementation of children’s capabilities in future life. This is particularly vital for children growing up in socioeconomic vulnerable areas. LÄS MER

  4. 14. Upplevelser av närvaro och frånvaro av rasism och utanförskap i förskolan. En studie om etniciet och social (o)rättvisa

    Magister-uppsats,

    Författare :Åse Björk; [2021]
    Nyckelord :Förskola; Etnicitet; Social rättvisa; Critical race theory; Fenomenologisk hermeneutik;

    Sammanfattning : Förskolan är en plats för omsorg och undervisning av samhällets yngsta medborgare. Undervisningen har i uppdrag i enlighet med Läroplan för förskolan (Lpfö 18) att motverka diskriminerande tendenser av såväl barn som de vuxna som barnen har anknytning till. LÄS MER

  5. 15. Digital Storytelling as A Method for Public Participation in Planning for Climate Adaptiaion : A Case Study of Future Yetu in Korogocho, Nairobi

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Elin Elfström; [2021]
    Nyckelord :participatory planning; environmental sustainability; public engagement; mutual understanding; climate change;

    Sammanfattning : Climate change is an ongoing problem, and climate adaptation is high on the agenda. Climate adaptation is a global issue with local impacts, and it benefits from participatory planning. Participatory planning has lots of opportunities, but also some challenges, for example, that it requires time and resources. LÄS MER