Sökning: "Memory Design"

Visar resultat 21 - 25 av 625 uppsatser innehållade orden Memory Design.

  1. 21. Tänk på döden : en undersökning av minneslunden som helande plats i möte med den multifunktionella kyrkogården

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Ellen Sperr; [2023]
    Nyckelord :minneslund; kyrkogård; gestaltning; multifunktionalitet;

    Sammanfattning : During the last couple of years there has been articles in the news about people, around Sweden, using our cemeteries for recreational purposes. There have been people drinking beer, sledding and having picnic and cities that have defined cemeteries as green areas to be able to fulfil the environmental goals in a new neighbourhood. LÄS MER

  2. 22. Diegetic Source Music & Non-diegetic Underscore: Dramatic Effects on a Romantic Scene

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Jesper Johansson; [2023]
    Nyckelord :Diegetic; Non-diegetic; Audio; Sound design; Music;

    Sammanfattning : The diegetic and non-diegetic functions that exist when dealing with music for film can affect the way that viewers perceive scenes and characters. It is therefore important to be well informed about what effect these two functions can have on the viewers as a sound designer. LÄS MER

  3. 23. Room Impulse Response Interpolation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daníel Thor Wilcox; [2023]
    Nyckelord :Virtual Acoustics; Machine Learning; Signal Processing; Room Impulse Response; Virtuell Akustik; Maskininlärning; Signalbehandling; rumsimpulssvar;

    Sammanfattning : In Virtual Reality (VR) systems, the incorporation of acoustics allows for the generation of audio-visual stimuli, facilitating applications in engineering, architecture, and design. The goal of virtual acoustics is to create a realistic sound field in continuous space. LÄS MER

  4. 24. Contextual short-term memory for LLM-based chatbot

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mikael Lauri Aleksi Törnwall; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; Artificial Intelligence; Machine Learning; Language Model; Large Language Model; GPT-3; Natural Language Processing; Text Summarization; Dialogue Summarization; Prompt Design; Prompt Programming; Chatbot; Artificiell Intelligens; Maskininlärning; Språkmodell; Stor Språkmodell; GPT-3; Naturlig Ppråkbehandling; Textsammanfattning; Sammanfattning av Dialog; Design för Inmatningsprompt; Inmatningsprompt Programmering;

    Sammanfattning : The evolution of Language Models (LMs) has enabled building chatbot systems that are capable of human-like dialogues without the need for fine-tuning the chatbot for a specific task. LMs are stateless, which means that a LM-based chatbot does not have a recollection of the past conversation unless it is explicitly included in the input prompt. LÄS MER

  5. 25. En prestandajämförelse mellan objektorienterad design och dataorienterad design i C++, Java och Java Project Valhalla

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Andreas Isacsson; Christopher Renström; [2023]
    Nyckelord :Project Valhalla; primitive classes; Java; C ; data-oriented design; object-oriented design; cache; TLB; Project Valhalla; primitiva klasser; Java; C ; dataorienterad design; objektorienterad design; cacheminne; TLB;

    Sammanfattning : Datorspel behöver utnyttja hårdvara effektivt för att kunna vara tillgänglig på så många system som möjligt med varierande kapacitet. En viktig del i detta är att optimera användandet av processorns cacheminnen. Programmerare kan följa en dataorienterad design för att implementera cacheeffektiv kod. LÄS MER